ani bych se nedivila, kdybyste ve slovníku pod heslem „katastrofa”, nalezli mé jméno

Používá technologii služby Blogger.

Irsko



Raději se ani nebudu dívat na datum mého posledního příspěvku... každopádně od té doby se toho událo opravdu mnoho. Asi takovou nejvýraznější událostí je má plánovaná cesta do Irska, kam jsem se i přes to, že tam žijí mí příbuzní, ještě nikdy nepodívala. Jedná se o sestru mé babičky, ta tam žije se svým mužem a malou dcerkou více než deset let. Abych pravdu řekla, moc tuhle část mé rodiny neznám a asi se není, ani čemu divit, když přijedou do Čech dvakrát za rok. Jak jsem již řekla, nějak moc se s nimi neznám, ale již před pár lety jsem od nich dostala nabídku, že pokud budu mít zájem, mohla bych se u nich zkusit poohlédnout po nějaké brigádě.
Něco málo se už domlouvalo minulý rok, ale nakonec jsem se bála toho, že bych tam byla zkrátka úplně sama a nevím, jak bych ty dva měsíce úplně zvládala... Letos se ale situace změnila, již mám společně s přítelem zakoupené letenky a zítra vyrážíme vstříc neznámu.
Nebudu vám lhát, bojím se. Může se toho tolik pokazit...
Poletíme s nízko nákladovou společností Ryanair, kde se nám sice podařilo získat levné letenky, ale v podstatě vše máme velmi přísně limitováno (rozměry, váha zavazadel,...) a pokuty za překročení limitů se mohou vyšplhat až do astronomických výší. Navíc jsem ještě nikdy neletěla letadlem, takže i z toho mám tak trochu nahnáno.
A co si budeme povídat, nejedná se zrovna o nejlevnější výlet, i když jsme ušetřili na letenkách a bydlet budeme u příbuzných (těm také dáme nemalé množství peněz za všechno to jídlo, vodu, elektřinu,...), stejně se nejedná o malou sumu, obzvlášť pro nás dva jako studenty. Pochopitelně chceme, aby se nám všechny tyto penízky vrátily, a proto budeme shánět brigádu. Přítel má výhodu v tom, že je plnoletý a pratetin manžel (budeme mu říkat prostě strejda, pratetin manžel nezní úplně nejlépe), mu může zajistit práci u sebe. Já ovšem takové štěstí nemám... budu muset lítat od obchůdku k obchůdku a všem cpát svůj životopis. Pracovala jsem více než rok v kavárně, takže bych uvítala, kdyby se mi povedlo najít něco v podobném stylu, ale myslím, že budu tak zoufalá, že sáhnu naprosto po čemkoliv. Další věc, které se obávám, je ten jejich irský přízvuk. Nemyslím si, že by byla má angličtina nějak špatná, ale irská angličtina je prostě irská angličtina...
Možná to vidím všechno až moc černě, přece jenom minimální mzda na hodinu v Irsku odpovídá přibližně nějakým 270 korunám. Takže pokud si něco najít dokážu, tak se mi celé tohle dvouměsíční dobrodružství rozhodně vyplatí. A upřímně, za 270 korun na hodinu, budu lidem na ulici klidně leštit boty nebo kydat někde hnůj.
Celé letní prázdniny tedy strávím s přítelem v malém městečku Newcastle West. Bojím se, to ano, ale zároveň se nemůžu dočkat. Irsko je nádherná země s úžasnou přírodou a výlet do Dublinu, do kterého si stoprocentně zajedeme, budu zajisté také nezapomenutelný.
A abych nezapomněla na další irskou úžasnost - většinu čas tam prší! Že by to letos bylo první léto bez spálené kůže?
Na závěr bych se vás chtěla zeptat, zda mi nedoporučíte nějakou pěknou knížku na léto? To deštivé irské počasí úplně vybízí k tomu zalézt si s knihou pod deku a nechat se unášet nějakým čtivým příběhem. Bohužel, v mém případě to nebude kniha, s čím budu zalezlá pod dekou, ale čtečka. Ty váhové limity jsou bohužel přísné a jedna či dvě knihy mi opravdu na dva měsíce nestačí...
A kam se chystáte v létě, vy? Dáváte přednost teplým krajům? Nebo zůstáváte věrni své rodné zemi a výletovat budete po Čechách?