ani bych se nedivila, kdybyste ve slovníku pod heslem „katastrofa”, nalezli mé jméno

Používá technologii služby Blogger.

Tvarohové mlsání


Pokud poctivě čtete můj blog, nejspíše vám neuniklo, že já a kuchyň jsme byly odvěcí nepřátelé na život a na smrt. Nedávno mě ale něco popadlo a začala jsem se tam angažovat trochu více. Řekněme, že pořád jsme se ještě úplně nespřátelily, z nějakého neznámého důvodu mi neustále hatí mé snahy. Třeba když mé muffiny, které měly rozhodně potenciál být krásné a chutné, skončily jako nedopečené černé rozpadlé fuj. Nebo můj ovocný koláč, ve kterém chyběl cukr a vypadal spíše jako nějaká kaše než koláč... o mých "banánových sušenkách" vám raději ani nebudu vyprávět...
Sporák, trouba, obrovské kuchyňské nože,... to jsou předměty, s kterými prostě tak nějak úplně nevycházím...
Myslím, že typičtějšího studenta gymnázia než jsem já, byste těžko hledali - popíši vám životní cyklus tasemnice, budu vám vyprávět dlouhé hodiny o Tudorovcích, vysvětlím vám Freudovu psychoanalytickou teorii, ale abych zvládla nakrájet jablko, aniž bych při tom nepřišla o všechny prsty nebo zvládla zapnout a správně nastavit pračku, to je pro mě nadlidský úkol.
Tím jsem rozhodně nechtěla nějak urazit studenty gymnázií, znám spoustu z nich, kterým to v kuchyni jde jedna báseň a jsou manuálně zruční... zrovna já ale zkrátka splňuji takovou tu zažitou představu o naprosto nepoužitelným gymplákovi ve všech ohledech.
Věřím ale, že nejsem jediné neschopné trdlo, které svádí s vařením a pečením dlouhé boje.
Myslím, že my trdla bychom měli stát při sobě, a proto jsem se s vámi také rozhodla poděli snad o jedinou dobrou věc, kterou mé ručičky zvládly přivést na tento svět, což nejspíš bude zapříčiněno tím, že jde o naprosto jednoduchý nepečený dezert... žádná trouba, žádná náročná manipulace s něčím ostrým,...



Co budeme potřebovat?

  • instantní kávu
  • piškoty
  • tvaroh 
  • ovoce dle chuti
  • sladidlo dle chuti 
  • kakao
Nejdříve si uvaříme menší šálek opravdu silné rozpustné kávy, do které budeme namáčet piškoty, kterými si vyskládáme dno skleniček.
Na vrstvu piškotů přijde oslazený tvaroh, já použila vanilkový cukr a na tři tyto skleničky jsem použila dvě vaničky tvarohu po 250 g, ale záleží jen na vás, jestli budete chtít mít dezert více tvarohový, či necháte více místa ovoci,...
Takhle se to neustále střída - piškoty, tvaroh, piškoty, tvaroh,... na horní tvarohovou vrstvu nasypeme kakao a dáme přes noc do ledničky.
Ráno zaházíme ovocem (použila jsem mražené jahody a ostružiny, které jsem povařila s cukrem a bánan) a můžeme servírovat :)
Je to opravdu jednoduché, nenáročné a chutná to skvěle. Jen bych vás upozornila, že je to opravdu syté, takže bych to s těmi porcemi moc nepřeháněla.
Pokud máte mlsný jazýček, ale zrovna si hlídáte váhu, je možné nahradit klasické piškoty za celozrnné, použít holandské kakao se sníženým obsahem tuku a osladit si to třeba medem, třtinovým cukrem či stévií.
Teď už mi nezbývá nic jiného, než vám popřát dobrou chuť! :)