ani bych se nedivila, kdybyste ve slovníku pod heslem „katastrofa”, nalezli mé jméno

Používá technologii služby Blogger.

Rozhovor s Jennifer Hillier


Už uplynulo poměrně dost času od doby, co jsem vyzpovídala nějakého spisovatele/spisovatelku. Podle mého názoru je to strašná škoda, autoři jsou přece tak strašně inspirativní a zajímaví lidé. To oni stojí za těmi skvělými příběhy, do kterých unikáme od tak trochu nudné reality.
Rozhodla jsem se to tedy napravit a připravila jsem si pro vás rozhovor s Jennifer Hillier, autorkou knih Wonderland (má recenze zde) a Řezník, které u nás vydalo nakladatelství Baronet.
Pokud se někomu nebude zdát můj krkolomný překlad, může si přečíst odpovědi v originále, který vám přiložím na konci článku.

Jak jste se dostala k psaní?
Se psaním jsem začala ve velmi útlém věku, mohlo mi být tak šest let. Zbožňovala jsem pohádky a ráda jsem jim přepisovala konce, protože klasické "a žili spolu šťastně až navěky" mi nikdy nestačilo a chtěla jsem něco víc.

O jakém povolání jste snila jako malá?
Myslím, že jsem vždycky chtěla být spisovatelkou. Nějakou dobu jsem uvažovala i nad profesionální tenisovou hráčkou (jen jsem nebyla dobrá v tenise), a když mi bylo sedm chtěla jsem být Miss Universe (nejsem si jistá, zda to je opravdová práce). Vykonávala jsem spousty nejrůznějších povolání, nejvíce se mi asi líbilo ve videopůjčovně (vraťme se zpátky do doby, kdy existovaly takové věci jako videa!). Mohla jsem se tam koukat na filmy zdarma, což bylo moc fajn, protože miluji příběhy. A jsem neskutečně šťastná, že teď mohu příběhy vyprávět i já. Vždy jsem nakonec skončila u psaní...

Zdroj

Jaká je vaše oblíbená kniha?
To od Stephana Kinga. Četla jsem ji asi desetkrát a pokaždé si z ní odnesu něco nového. Jsem také spíše záporák a klaun může představovat tolik odlišných věcí pro tolik odlišných lidí.

Jakou knižní postavou byste se chtěla stát?
Být Harrym Potterem by mohlo být úžasné! Mohla bych vlastnit hůlku, čarovat a být hrdinou! A život by byl zatraceně cool, nemyslíš?

Kdyby vám zbýval jen měsíc života, jak byste ho strávila?
Nejvíc času bych strávila se svou rodinou, jedla bych jen a jen mé oblíbené jídlo a cestovala tak moc, jak by to bylo možné.

Máte nějakou radu pro začínající spisovatele?
Čtěte, opravdu hodně čtěte! Čtěte každý den! Čtěte co nejvíce knih odlišných žánrů od co nejvíce autorů. Čtěte, čtěte, čtěte a znovu čtěte! Jen tak můžete rozvíjet svůj vnitřní hlas, protože to co vám sdělí knihy, když s vámi promlouvají, je něco, co s vámi zůstane napořád. Právě to obohatí vaše vlastní psaní.

Zdroj

Jsem jediná, komu přijde Jennifer neskutečně sympatická? Jsem moc ráda, že se mi povedlo získat od ní odpovědi a dozvědět se o její osobě něco nového. 
Pokud máte rádi thrillery rozhodně vám dopoučuji přečíst si některou z jejích knih. Já osobně četla zatím tedy jen Wonderland, z toho jsem byla nadšená. Ke koupi Řezníka se ale již chystám.
Pro ty z vás, kteří jsou na tom s jazyky o něco lépe než já, přikládám slíbený originál. 


5 komentářů

  1. Naprosto úžasnej rozhovor a je super, že ti odpověděla :) Umět já skvěle Anglicky, tak napíšu taky své oblíbené spisovatelce :D :D Ale jelikož jsem schopná i poplést jednoduchou anglickou větu, nechám tomu zatím volný průběh :D
    Ještě jednou úžasný článek a Jenn mi přijde hodně sympatická :)

    OdpovědětVymazat
  2. Perfektní rozhovor! :) Víc takovýchto článků! :)

    OdpovědětVymazat
  3. je fakt sympaticka. reznika jsem necetla, asi by na me byl moc drsnej, ale na wonderland se chystam, i kdyz asi nebude o nic slabsi co :-D

    OdpovědětVymazat
  4. Jennifer mě zaujala už svojí knihou Wonderland, ale zatím jsem se k ní nedostala - pak vyšel Řezník a já už mám výčitky svědomí :D Ale což. Teď stejně budu objednávat nějaké knížky, tak snad alespoň jedna od ní skončí v košíku :D A ano! Taky mi přijde hrozně sympatická, pěkný rozhovor :)

    OdpovědětVymazat