ani bych se nedivila, kdybyste ve slovníku pod heslem „katastrofa”, nalezli mé jméno

Používá technologii služby Blogger.

Kulka


Autorka: Mary Louise Kelly
Originální název: The Bullet
Nakladatelství: Knižní klub
Rok vydání: 2016
Překlad: Milena Pellarová
Počet stran: 336
Mé hodnocení:  ★★★★☆

Anotace:
Když profesorku francouzské literatury Caroline začne pobolívat zápěstí, ani v tom nejdivočejším snu by ji nenapadlo, že preventivní magnetické rezonance odhalí kulku v oblasti krčních obratlů… Šokovaná Caroline se následně dozvídá, že je adoptovaná, protože její biologické rodiče zastřelili v Atlantě, když jí byly tři roky. Ona sama byla postřelena také, ale přežila. Pachatel nebyl nikdy dopaden.
Caroline tedy vyhledá novináře, který o vraždě kdysi psal. Ten jí navrhne, že s ní udělá interview, což by mohlo přitáhnout pozornost veřejnosti, aby se o své minulosti mohla dozvědět více. A opravdu, Caroline se začínají ozývat pamětníci – bývalí sousedé, policista, jež případ vyšetřoval či otcův kamarád. Jenomže i vrazi čtou noviny…


Nebudu vám lhát, k přečtení této knihy mě zlákala především obálka, o to raději jsem byla, když jsem zjistila, že kromě pěkného zevnějšku je povedený i obsah.
Hlavní hrdinka Caroline se dozvídá, že běhá po světě už přes třicet let s kulkou v těle. To ale rozhodně není jediné překvapující zjištění. Kromě tohoto šokujícího odhalení, že žije tak dlouhou dobu s kusem kovu v krku, se dozvídá i pravdu o svém původu. Rozhodně bych se nechtěla octnout v její kůži, vlastně si tak nějak ani nedokážu představit, že bych v sobě měla po takovou dobu předmět, který je určen k jedné jediné věci - brát životy, a že by se mi kvůli tomu ze dne na den obrátil celý život vzhůru nohama. Autorka si pro svou již druhou knihu zvolila rozhodně velmi originální námět.
Hned úvodní stranou se podařilo Mary Louise Kelly upoutat mou pozornost.

Můžete s někým žít den po dni, dělit se s ním třeba o mýdlo, cukr a boty, ale stejně netušíte, co v něm je.


Postavy byly sympatické, příběh svižně plynul stránku po stránce. Kapitolky byly krátké a autorka pořád udržovala pozornost čtenáře odhalováním nových a nových skutečností.
Nejsem si ale úplně jistá, zda bych označila knihu za thriller. Po přečtení anotace jsem očekávala něco trochu akčnějšího, možná i něco malinko drsnějšího.
Kulka je ale spíše takové lehké čtení, v němž hlavní hrdinka pátrá po svých kořenech a odhaluje fakta z minulosti, na které se dávno zapomnělo.
Posledních deset stran nabralo úplně jiné tempo a celkově mi přišlo, jako kdyby je psal někdo úplně jiný než Kelly. Netvrdím, že by byl konec špatný, svým způsobem se mi i líbil, čtenářům dá spousty prostoru na zamyšlení se. Jen mi k tomu celému příběhu zkrátka nepasoval. Spousty lidí tvrdí, že jim konec přišel předvídatelný, mně osobě tedy takový opravdu nepřišel. Naopak mě překvapil, ale jak jsem již říkala, bylo to něco naprosto odlišeného než to, na co jsem si na předešlých stranách zvykla.
Knihu hodnotím velmi kladně, jsem ráda, že mi tato kráska může zdobit knihovničku, a že jsem se dostala k dílu této autorky, která má velmi příjemný a pohodový styl psaní. 

Za poskytnutý recenzní výtisk velmi děkuji knižnímu supermarketu Arara
Knihu si můžete zakoupit zde
Více knih od této autorky naleznete zde