ani bych se nedivila, kdybyste ve slovníku pod heslem „katastrofa”, nalezli mé jméno

Používá technologii služby Blogger.

Němý křik


Autorka: Angela Marsons
Originální název: Silent Scream
Nakladatelství: Knižní klub
Rok vydání: 2016
Překlad: Ludmila Hanzlíková
Počet stran: 336
Mé hodnocení: ★★★★★

Anotace:
Ani ta nejtemnější tajemství nezůstanou pohřbená navždy…
Pět postav stojí u mělkého hrobu. Jeden po druhém se vystřídali při jeho kopání. Jáma pro dospělého by zabrala víc času. Zmařili nevinný život, ale uzavřeli smlouvu a zpečetili ji krví.
Po letech se středoanglické Black Country ocitá v šoku – nejprve je nalezena brutálně zabitá ředitelka místní chlapecké školy, následuje objev lidských ostatků u bývalého dětského domova. A další hrůzné zločiny…
Detektiv inspektor Kim Stoneová si záhy uvědomí, že hledá zvrácenou osobu, jejíž vražedná pouť trvá už pár desetiletí. Že je třeba ji dopadnout, než znovu udeří. A že nezbývá než se co nejdřív vyrovnat s vlastními démony z minulosti. Protože jinak by už mohlo být příliš pozdě.

„Jen se vám snažím chránit zadek, šéfko."
„Zadek mám v pořádku. Měl by ses spíš starat o ten svůj, pokud se chystáš sníst i tu druhou obloženou housku, co máš v kapse."

Hned na začátek bych vás ráda informovala o tom, že opravdu nemám ráda takové to detektivní vyšetřování v knihách. Líbí se mi čtení o vraždách, násilí, mučení,... v tomhle jsem tak trochu literární zvrhlík a úplně nejraději mám, když je příběh psán z pohledu oběti či vraha. Policejní (detektivní) pohledy na věc mě tolik nebaví, ovšem že se ale najdou výjimky jako například Wonderland (Jennifer Hillier), Pět (Ursula Poznanski) a nově se k nim může řadit i Němý křik. Ten si mě získal především díky sympatickému vyšetřovacímu týmu, kterému velela Kim. Ta sice nebyla vůči ostatním příliš sympatická, zdvořilá, nebo nedej bože milá, ale její humor byl něco naprosto skvělého!
Hlavní hrdinka navíc měla velmi zajímavou minulost, kterou autorka postupně odkrývá během všech 336 stran. Moc se mi líbilo, že nás s tím Angela Marsons neseznámila hned na začátku během dvou či tří odstavců, ale udržovala čtenáře neustále v napětí a zvědavosti.


Jako další obrovitánské plus vidím využití všech dostupných moderních prostředků jako například facebook či google mapy. Když čtu nějaký ten thriller nebo detektivku ze současné doby a policajty nenapadne projet si sociální sítě lidí, kteří s případem nějak souvisí, nebo si trochu pohrát s googlem, chytám se za hlavu a nestačím se divit debilitě vyšetřovatelů.
V Němém křiku bylo využito všech těchto prostředků, zazněly zde i narážky typu „Tohle není Kriminálka Las Vegas!", zmínky zde byly i o Batmobilu a populární hře World of Warcraft, zkrátka ani na chvíli jste neměli pochyby o tom, že čtete příběh odehrávající se v 21. století.
Jak jsem již psala, hlavní hrdinka byla velmi zajímavou a atraktivní postavou, obdivovala jsem jejím smysl pro humor a zápal do práce, i když její kolegové by její diktaturu asi těžko shledali tak vlídnou jako já. Celkově byla kniha velmi vtipná, některé hlášky opravdu stojí za to a dílo je to velmi čtivé. Zhltla jsem ho za dva dny (dokopat se k sepsání recenze mně ale zabralo přece jenom trochu více času, ať žije prokrastinace...) a určitě se k ní ráda ještě někdy vrátím!

Dýchal si do dlaní „Pro ty z nás, co nejsou z titanu, je taková zima, že by zmrzly koule i mosazné opici."
„No tak, vzmuž se trochu," řekla Kim a zamířila k okraji rozsáhlé parcely.


Za poskytnutý recenzní výtisk velmi děkuji knižnímu supermarketu Arara
Knihu si můžete zakoupit v českém jazyce zde, ve slovenském zde