ani bych se nedivila, kdybyste ve slovníku pod heslem „katastrofa”, nalezli mé jméno

Používá technologii služby Blogger.

Mé knižní nedostatky

Zdroj
Jsem knihomolka celým svým srdcem i duší, s knížkou jsem schopná strávit hodiny. Začíst se do poutavého příběhu a prožívat dobrodružství společně s hlavními hrdiny je to, co mě naplňuje ze všeho nejvíc. A úplně nejlepší na tom všem je, že s každou knihou zažíváte nová a nová dobrodružství.
Jak jsem již psala, jsem knihomolka do morku kostí, ale přece jen je pár titulů, ke kterým jsem se ještě nějak nedostala, a tak trochu se za to i stydím...

Deník Anne Frankové
Literatura z období druhé světové války a holocaustu patří mezi mé oblíbené, proto je dosti zvláštní, že jsem si tohle tak známé dílo, v podstatě takového frontmana tohoto žánru literatury, ještě nepřečetla. V knihovně je kniha neustále vypůjčena, mám ji sice jako e-knihu, ale zrovna toto je ten typ knihy, kterou bych ráda držela v ruce, už jen kvůli té atmosféře a deníkové formě. Každopádně Deník Anne Frankové patří k těm knihám, které si rozhodně přečíst plánuji.

Norské dřevo (H. Murakami)
Od Murakamiho jsem nečetla vlastně vůbec nic (ano, zabijte mě za to pomalou a bolestivou smrtí), i když je ho teď plná knižní blogosféra a vlastně nejen ta.
Věřím tomu, že jeho knihy budou dobré, jinak by si nenašel tolik příznivců (i když spousty příznivců má i taková Stephanie Meyer...), ale zatím mě žádná jeho kniha nezaujala natolik, abych si ji pořídila.

Zdroj
Malý princ (Antoine de Saint-Exupéry)
Jestli jste mě v myšlenkách pomaličku nezabíjeli u Murakamiho, tak teď je ta pravá chvíle. Měla bych si jít asi pomaličku vymýšlet nějaký vtipný epitaf...
Kdysi dávno jsem četla nějaký úryvek ve škole, ale celá kniha se ke mně nikdy nedostala. Vzhledem k tomu, že nedávno vyšlo opět nové vydání, uvažovala jsem nad koupí, ale nějak z toho sešlo a penízky putovaly jinam... (konkrétně do tun zmrzliny, no co... je léto!)

Pýcha a Předsudek (J. Austen)
Asi vážně nebyl dobrý nápad psát tento článek... až zjistíte, že jsem nikdy nečetla nic od Jane Austenové... upss! Očekávám před domem rozhořčený dav knihomolů s pochodněmi...
Není to úplně literatura, kterou bych vyhledávala, ale i tak je mi celkem trapně, že jsem tak zásadní román nečetla.

Romeo a Julie (W. Shakespear)
Shakespeara mám ráda, jeho sonety zbožňuji a Hamlet je jeden z mých favoritů, ale Romeovi a Julii se vyhýbám jako čert kříži. Celkově se mi ta hra tak nějak znechutila. Učitelé dělají, jako kdyby nic jiného nenapsal. Proč se věnujeme několik hodin téhle hře, a pak si v jedné půl hodince shrneme zbytek jeho děl?

Zdroj

Alenka v říši divů (L. Carroll)
Upřímně, nebavil mě ani film (další věc, za kterou si zasloužím viset), a to Johnyho Deppa neskutečně obdivuji a jako herce ho mám opravdu ráda.
Knížku sice vlastním, ale na poličce zatím chytá jen prach...

Skleněný trůn (S. J. Mass)
Celá ta série zní opravdu zajímavě, líbí se mi číst o nájemných vrazích a vražedkyních, ale z nějakého neznámého důvodu se ke čtení Skleněného trůnu nemohu dokopat.

Bábovky (R. Třeštíková)
Asi neexistuje knižní blog, na kterém by se neobjevila na tuto knihu recenze a já jsem touto knihou stále nepolíbená.

Zdroj

Existuje pochopitelně mnohem více titulů, u nichž si připadám, že jsem asi jediná na světě, kdo je nečetl a stydím se za to, ale kdybych vám to měla vše vypisovat... myslím, že už tak mě chce 90% z vás umlátit nějakou pěkně tlusťoučkou knížkou...
Určitě mi napište váš kraťoučký seznam knih, které jsou hitem, ale k vám se stále nedostaly, pokud se tedy nebojíte o svůj život, tak jako se teď pomaličku začínám bát já...

11 komentářů

  1. Uklidním tě, já četla jen Pýchu a předsudek a Romea s Julií (a to byl ke všemu komiks :D) To se týče tady klasiky, taky zaostávám, ale maturita mě k tomu pomalu kope. Zrovna Pýchu a předsudek jsem před týdnem dočetla. A abych pravdu řekla, ani mě ten zbytek neláká a moc se za to nestydím :D Skleněný trůn teda jo, Deník Anne Frankové bych taky chtěla zkusit, ale jinak to stejně není nic pro mě. Takže buď v naprostém klidu :D

    OdpovědětVymazat
  2. No,tak ja četla jen Skleněný trůn. Takže mě budou muset ostatní ukamenovat s Vámi :D. A ostatní nemám v plánu ani číst.

    OdpovědětVymazat
  3. Knížka Romeo a Julie se mi docela zalíbila... Měli jsme jí jako povinnou četbu a byl to jediný román, co vůbec v nabídce byl. Proto jsem byla i ráda a asi během týdne jsem jí přečetla... :D

    OdpovědětVymazat
  4. Neboj nejsi jediná kdo nečetl a koho nepolíbili "Bábovky". Možná by mě to i zajímalo, ale nějak se k tomu nemůžu dokopat. Pořád mám co číst a něco v plánu, takže kdo ví jestli se k tomu někdy dostanu.
    Mrs. Jungová

    OdpovědětVymazat
  5. Musím se přiznat, že i já -taky knihomol- mám jisté nedostatky. Teprve někdy minulý rok jsem dohnala Na větrné hůrce a Malého prince. Na větrné hůrce mě absolutně dostala a Malý princ - tolik vychvalovaný snad všude, mě naprosto zklamal. Teď se také chystám na Pýchu a předsudek, Kroniku Pickwickova klubu, Sňatky z rozumu apod.
    A neboj, Bábovky jsem zatím taky nečetla a začínám z toho být mírně nervózní :)))
    FitBlanka

    OdpovědětVymazat
  6. Alenka, Bábovky a Deník A. F. také spadá do mého seznamu "chci si přečíst".
    Celkem mám seznam cca 170 knih, které bych ráda jednoho dne otevřela, ale teď se trochu bojím, že bych potřebovala na přečtení všech ještě jeden život. :D
    Jinak konkrétně na Bábovky je v naší knihovně je asi dvacet rezervací. :D

    OdpovědětVymazat
  7. Skvělý nápad na článek :) Neboj, nejsi v tom sama :) Čt jen co mě baví a z tvého výčtu jsem četla jen Malého prince :) Ten byl úžasný :) Zkoušela jsem i Alenku v Říši divů, ale to je hodně zvláštní knížka, nesedla mi :)

    OdpovědětVymazat
  8. Malý princ je fakt jedna z nejúžasnějších knížek! K tý se dostan co nejdřív!:))

    OdpovědětVymazat
  9. Ehmmm... jsme dvě :D Akorát můj seznam má cca tisíc kilometrů :D

    OdpovědětVymazat
  10. Tak to mame dost podobny nedostatky :D i kdyz ja za zaklad povazuju jeste dalsi knizky, co mam na svym styd se listu, tak snad se k nim dostanu :)

    OdpovědětVymazat
  11. Ja som ešte stále neprečítala Harryho Pottera.. áno, áno ja viem mala by som za to už dávno visieť. Rovnako som ešte nečítala nič od Tolkeina, Jo Nesba ani Kinga. Neuveriteľne sa za to hanbím pretože ich ako autorov naozaj obdivujem. Inak v Roemovi a Julii mám rovnaký názor, Hamleta milujem ale toto dielo sa mi dosť znechutilo. ( a sklenený trón si rozhodne prečítaj!! :D )

    OdpovědětVymazat