ani bych se nedivila, kdybyste ve slovníku pod heslem „katastrofa”, nalezli mé jméno

Používá technologii služby Blogger.

Rock for People 2016


Včera jsem dorazila domů z mého úplně prvního festivalu a ještě teď jsem plná dojmů a nezapomenutelných zážitků, řeč je o královéhradeckém festivalu Rock for People.
Když jsem zjistila, že letos tam vystupují mé oblíbené kapely jako Skillet, Five Finger Death Punch a The Offspring nesměla jsem to za žádných okolností prošvihnout.
Do Hradce jsme se dostali vlakem a areál festivalu jsme také našli bez problémů, čemuž se opravdu divím, upřímně jsem ani nečekala, že nastoupíme do správného vlaku, natož že se dostaneme bez problémů až do cíle.
Další věc, v které jsem nám příliš nevěřila byla stavba stanu. Nebudu vám lhát, jsem strašně nepraktický člověk. Nic jiného kromě čtení knížek asi opravdu neumím a na věci jako je stavění stanu jsem nehorázný antitalent. Naštěstí jsem si dřepla na zadek a fungovala jsem jen jako psychická podpora, a i to bylo dosti vyčerpávající.
Po dostavení stanu jsme si prošli areál, který mě osobně přišel poměrně malý, ale vzhledem k tomu, že jsem nikdy na žádném jiném festivalu nebyla, nemůžu to úplně nějak porovnávat.
Nejdříve jsme zakotvili ve stánku s tričky nejrůznějších kapel, hned jsem si pořídila tričko s FFDP, kteří hráli následující den.
První koncert, který jsme ten den viděli, byli Royal Republic. Znala jsem od nich jen takových pár nejznámějších písniček a byla jsem mile překvapena, jak moc jsou naživo skvělí. Teď už mám stažené téměř celé jejich nové album a v listopadu se chystám do Lucerny na jejich koncert. Byli vážně úžasní, při autogramiádě mi podepsali tričko a s některými fanoušky si zahráli i ping-pong!
Bohužel jsem ale neviděla jejich vystoupení celé, odešla jsem dříve, abych se mohla přemístit ke hlavní stagi. Tam hráli Skillet a já musela být zkrátka co nejblíže pódiu, což se mi skutečně povedlo (byla jsem tak přibližně ve třetí či čtvrté řadě)!

Skillet
Byli fantastičtí a hráli samé známé pecky, takže jsem si i pořádné zazpívala (spíše zaječela). Stejně jako na autogramiádě Royalů, tak i členové Skillet se mi podepsali na tričko. Bylo to neuvěřitelné stát takový kousek od Johna Coopra a podávat si ruku s Jen Ledger!
Další den byl pořádně nabitý, kromě toho, že vystupovali tři skvělé kapely, se mi podařilo překecat kamaráda, abychom se svezli na kolotoči s labutěmi. A že to byla dřina ho k tomu donutit... nakonec jsem ale uspěla!
Ten den byl pěkný pařák a řekněme, že moje světlá pihovatá pokožka a sluníčko nejsou úplně kámoši, takže se stalo, že jsem se tak trochu (opravdu hodně) připekla a na koncertě Five Finger Death Punch jsem byla červená jak rajče.
To mi ale nezabránilo si jejich show pořádně vychutnat a zakřičet si. Byli skvělí, úžasně komunikovali s publikem, dokonce si pozvali několik fanoušků na pódium a házeli do davu desítky trsátek. Jedno se mi dokonce podařilo získat!
Teď bych si to trsátko nejraději dala do skleněný neprůstřelný vitríny, kolem bych rozmístila spousty kamer a nikoho k němu nepouštěla! Zatím ale leží v papírové krabičce a každých pět minut ho chodím kontrolovat, jestli mi ho někdo neukradl, nebo jsem ho neztratila...
Znáte snad lepší místo pro trsátko heavymetalové skupiny než růžovou dárkovou krabičku s mašličkou?
Po FFDP následovali Bullet For My Valentine, od kterých jsem znala jen pár nejznámější písních jako u Royalů, ale i tak se mi moc líbili a svoje nadšení jsem dávala najevo tolik, že mě pak boleli neskutečně nohy a hlasivky.
Pak přišli na řadu The Offspring, jejichž vystoupení jsem si zpočátku moc neužila, ocitli jsme se přímo v tom největším kotli nachlastanejch fanoušků a rozpoutalo se peklo... všichni do sebe vráželi, padali na zem, všude vířil prach (což bylo s mou alergií na prach to úplně nejhorší, nějaká strkanice by mi tolik nevadila), nějaký chudák tam přišel i o botu!

Bullet For My Valentine 
Nakonec se nám podařilo se odtamtud dostat na čerstvý (nezaprášený) vzduch, sice podstatně dál od pódia, ale konečně jsem se mohla soustředit na výkony kapely a nestarat se o to, abych nepřišla o boty...
Poslední den jsme se poflakovali po Hradci, nakupovali další trička a celkově se spíše procházeli po areálu a různých stáncích, občas jsme se zašli na nějaké to vystoupení podívat (třeba na Our Last Night), ale spíše jsme odpočívali po předchozích náročných dnech...
Celkově se mi festival líbil, ze všech kapel jsem byla naprosto nadšená. Nejvíce se mi ale líbili po pěvecké stránce Skilleti, největší show s fanoušky na druhou stranu předvedli Five Finger Death Punch.

Autogramiáda Skillet
Chtěla jsem vám sem hodit i pár videozáznamů, ale bohužel kvalita mého mobilu není úplně nejlepší. Na závěr článku bych vám ráda dala pár tipů, které by vám mohli nějaký ten festival zpříjemnit. Spacák, karimatka, peníze, oblečení, hygienické potřeby,... tyhle věci jsou snad jasné.

  • Opalovací krém (přece nechcete dopadnout jako já...)
  • Suchý šampón 
  • Pláštěnka (při koncertu vaší oblíbené kapely přece nebudete držet v ruce deštník... mohli byste někomu dokonce vypíchnout oko!)
  • Deka (když si budete chtít natáhnout někde na trávě)
  • Baterka (nemůžete spoléhat jen na mobil, nikdy nevíte, kdy se vám vybije)
  • Vlhčené ubrousky
Byli jste na RFP či jiném festivalu? Chystáte se na nějaký?