ani bych se nedivila, kdybyste ve slovníku pod heslem „katastrofa”, nalezli mé jméno

Používá technologii služby Blogger.

Dcera


Autorka: Kiera Cass
Originální název: The Heir
Nakladatelství: CooBoo
Rok vydání: 2015 (v ČR 2016)
Překladatelka: Jana Montorio Doležalová
Počet stran: 320
Mé hodnocení:  ★★★☆☆

Anotace:
Princezna Eadlyn od malička stále dokola poslouchala vyprávění o tom, jak se potkali její rodiče. Ona ovšem ani náhodou netouží opakovat jejich romantický příběh! O svém životě však nerozhoduje sama. Její protesty jsou naprosto zbytečné, i ona si musí manžela vybrat v Selekci.

Nadšeně jsem přikývla a spolkla kousek dortíku. „Víte, jak těžké je být princeznou, která miluje džíny?"

Sérii Selekce zná asi každý, není to tak dávno, co zaplavila celou blogosféru a instagramy téměř všech knihomolů. Selekce mi přišla jako zajímavý nápad, líbilo se mi, jak to bylo celé takové pěkně čtivé a děj rychle ubíhal. Jediná věc, s kterou jsem nebyla tak úplně spokojená, je příšerná předvídatelnost celé série. Od začátku bylo jasné, jak to s Americou vlastně dopadne...
Přečetla jsem první dva díly této trilogie, na třetí už jsme neměla nějak chuť. Opravdu nemám ráda, kdy znám dopředu konec... Když jsem si ale všimla, že vyšlo pokračování, v němž se vše točí kolem nové hlavní hrdinky, řekla jsem si, že si to musím zkusit přečíst.
V zemi panuje neklid kvůli neustálým sporům v souvislosti s bývalým kastovním systémem, který America s Maxonem zrušili. Jediná možnost jak celou situaci trochu odlehčit, je přinutit Eadlyn vyhlásit novou Selekci, v níž se bude několik mladíků snažit získat její srdce a stát se tak jejím manželem...
Bylo zajímavé pozorovat soutěž z pohledu toho, o jehož ruku se bojuje.
Eadlyn mi byla poměrně sympatická, takový ukázkový příklad náladové teenagerky. Přišlo mi vtipné pozorovat jak i přes všechen ten luxus, je to stále jen holka, co má ráda černou, džíny a nesnáší matematiku. Dalo by se říci, že jsem se s ní dokázala i ztotožnit a představit si samu sebe na jejím místě.
Stejně jako předchozí knihy Kiery Cass byla i Dcera čtivá a plná dialogů, akorát některé rozhovory mi přišly až moc umělé, obzvláště v první třetině knihy.

Kiera Cass - autorka knihy (zdroj)
Rozhodně jde vidět autorčin pokrok v psaní. Více si pohrála s charaktery vedlejších postav, dokonce se jí podařilo mi tak trochu poplést hlavu. V jednu chvíli jsem si byla stroprocentně jistá, že už znám vítěze, jenže po přečtení několika dalších stran jsem zjistila, že Eadlyn není tak úplně nakloněná jen jednomu či dvěma účastníkům Selekce, ale mnohem většímu počtu...
Knížka je pro mě mnohem zajímavější než ty předešlé. Jediné, co bych jí vytkla kromě pár nepříliš uvěřitelných rozhovorů je absence nějakého pořádného zvratu. Stále jsem čekala, že se stane něco velkého, nějaký "Wow!" moment, ale nic nepřišlo...
Dcera po mě byla takovou dost oddechovou knihou s jednoduchým a příjemným příběhem, který je na léto jako stvořený.


Za poskytnutý výtisk velmi děkuji knižnímu supermarketu Arara
Dceru si můžete zakoupit zde