ani bych se nedivila, kdybyste ve slovníku pod heslem „katastrofa”, nalezli mé jméno

Používá technologii služby Blogger.

Wonderland: Země divů


Autorka: Jennifer Hillier
Originální název: Wonderland
Nakladatelství: Baronet
Rok vydání: 2016
Překladatel: Lumír Mikulka
Počet stran: 384
Mé hodnocení: ★★★★★

Anotace:
Země divů (Wonderland) je zábavní park v jednom malém americkém městě ve státě Washington. Park, v němž nechybí dům hrůzy či muzeum klaunů, funguje jako lákadlo pro turisty a současně zdroj obživy pro celé město. Přinejmenším do chvíle, kdy je v jeho areálu objeveno rozkládající se lidské tělo. Onoho dne, kdy je mrtvola nalezena, nastupuje coby zástupkyně šéfa místní policie Vanessa Castrová. A jako kdyby toho stále ještě nebylo málo, mizí rovněž mladý chlapec, který v zábavním parku pracoval. Vanessa, která začíná oba případy vyšetřovat, zjišťuje, že během posledních deseti let bylo podobných zmizení již více. Řádí zde snad kdosi, kdo unáší a vraždí mladé chlapce? A jak to všechno souvisí se zdejším zábavním parkem? Vanessa se přestěhovala do malého města, aby unikla své vlastní minulosti. Nepostavila ale místo toho sebe i svou rodinu rovnou do středu tajemné hry zákeřného vraha? Jenže tato hra teprve začíná a její konec nedokáže nikdo ani odhadnout.


Na knize mě zaujalo prostředí, ve kterém se děj odehrává. Poutě a zábavní parky se mi od té doby, co jsem přečetla Kingův Lunapark, opravdu líbí a knihy s takovou tématikou vyloženě vyhledávám. Hned jakmile jsem uviděla na obálce zábavní park, bylo jasné, že tahle novinka nesmí chybět na mém seznamu přečtených knih.
Ovšem anotace mě spíše od čtení odrazovala, přece jen to vyšetřování v knížkách zas tak úplně není můj šálek kávy. Dávám přednost thrillerům (detektivkám, hororům,...), v nichž je ta práce policie opravdu okrajová a příběh je psán například z pohledu vraha či oběti.
Vanessa nebyla ale běžná policistka. Její charakter byl hodně propracovaný a zajímavý (ostatně jako celá kniha), nesla v sobě stopy po temné minulosti a svým způsobem neustále s někým flirtovala, což bylo velmi zábavné sledovat. Zkrátka nepůsobila jako zástupkyně šéfa policie, spíš mi přišla jako žena, která se tak náhodou ochomýtala kolem.
Ale i minulost ostatních postav byla svým způsobem temná, kdo někdy někoho nezabil, nebo nebyl jako dítě znásilněn, pravděpodobně ze Seaside (malého městečka, ve kterém se příběh odehrává) nepochází.
Velmi oceňuji krátké kapitoly, díky nimž se čtenáři seznámí s osudem co nejvíce postav. Možná bych ocenila více kapitolek zaměřených na uvězněné jedince, ale to je jen drobnost vzhledem k tomu, že jsem se ani u čtení zbylých kapitol nenudila.
Dalším velkým plusem Wonderlandu mi přijde přítomnost sociálních sítích. Občas, když čtu nějakou knihu podobného žánru, připadá mi, jako kdyby byla z jiné doby. Sociální sítě jsou v dnešním světě součástí našeho každodenního života, pokud se v příběhu objeví, přidávají dle mého názoru tak trochu na reálnosti.
Dalším problémem detektivek, s nimiž jsem se doposud setkala, je ten, že bývají velmi předvídatelné a vraha odhalíte během chvilky. Ráda bývám překvapená, a to se Jennifer Hillier podařilo, nikdy by mě nenapadlo, že pachatel bude zrovna ten člověk...
Kniha byla napínavá, rychle jsem se do příběhu začetla a styl psaní autorky mi sedl, v podstatě jsem nenašla nic, co bych mohla knize vytknout.
Rozhodně patří Wonderland k těm nejlepším thrillerům, které jsem kdy četla, byla jsem opravdu mile překvapena a těším se na červen, až vydá Baronet autorčinu novou knihu - Řezník.
Pokud jsem vás dostatečně nepřesvědčila, že Wonderland opravdu stojí za to, kdo by to měl dokázat lépe, než samotná autorka? :)



Jaká klišé nesnášíte v detektivkách a thrillerech, vy? Co naopak oceňujete? 

Za poskytnutý výtisk velmi děkuji internetovému knihkupectví Martinus
Wonderland si můžete zakoupit zde