ani bych se nedivila, kdybyste ve slovníku pod heslem „katastrofa”, nalezli mé jméno

Používá technologii služby Blogger.

Les rukou a zubů


Zdroj
Autorka: Carrie Ryan
Originální název: The Forest of Hands and Teeth
Nakladatelství: Mladá fronta
Rok vydání: 2009 (v ČR 2011)
Překladatel: Alexandra Fraisová
Počet stran: 320
Mé hodnocení: ★☆☆☆☆

Anotace:
Mary žije v uzavřené vesnici. Její svět se řídí prostými zákonitostmi: musí poslouchat pravidla církevního Sesterstva, nesmí se přibližovat k plotu, za kterým - v Lese zubů a rukou - žijí Nezasvěcení,kteří svým kousnutím promění člověka v chodící mrtvolu. Když Sesterstvo rozhodne, že se provdá za muže, kterého jí určili, Mary musí poslechnout, přestože se zamilovala do zraněného Travise. Pak ale Nezasvěcení proniknou do vesnice, a Mary v nastalém zmatku prchá společně s Travisem, svým snoubencem Harrym, kamarádkou Cass i bratrem Jedem a jeho ženou dál do zapovězeného lesa.Touží dostat se k vysněnému oceánu, dál za les a Nezasvěcené, do světa, který tam venku přece musí někde být.


Pokud jste fanoušci této knihy, tak vás předem varuji, že následující řádky se vám asi nebudou číst úplně nejlépe. Kniha mě lákala svou krásnou obálkou a slušnými ohlasy od čtenářů. Hodnocení Lesu rukou a zubů je opravdu celkem dobré, očekávala jsem proto napínavý dystopický příběh, místo toho na mě ale čekalo 300 nesmírně nudných stran.
95% knihy tvoří extrémně nezáživná romantická zápletka, zbylých 5% je věnováno Nezasvěceným (něco jako zombíci). 
Hlavní hrdinka Mary je velmi naivní a nesympatická, motá se uprostřed milostného trojúhelníku, autorka z ní má neustále potřebu dělat chudinku a všichni ji pořád zachraňují život.
Tak trochu mi to připomíná Upíří deníky (akorát bez upírů).
Hned na začátku knihy umírá Mary matka a bratr ji vyhazuje z domu, Mary to ale ovšem nějak extra netrápí, místo toho se zajímá o toho fešáka Travise, do kterého se zamilovala hned na první pohled (probíhalo to ve stylu „OMG! Ten je krásný, miluju ho!").
Když už se v knize děje něco jiného, než uvažování hlavní hrdinky nad tím, jak moc je zamilovaná, tak po chvilce zjistíte, že něco takového jste už několikrát na předešlých stranách četli.
Autorka používala stejné slovní obraty a velmi podobné věty, děj vůbec neutíkal.
Na můj vkus tam bylo příliš málo přímé řeči, jednání postav bylo občas značně nelogické a některé dialogy až směšně nereálné.
Tolikrát jsem měla nutkání přestat číst, že by mi na to prsty jedné ruky nestačily. Pořád jsem marně doufala, že autorku během psaní něco praštilo do hlavy, rozsvítilo se jí a pokračování bude lepší, bohužel...
U žádné knihy jsem si ještě nikdy tolik nepřála, aby hlavní postavy všechny rychle umřely.
Nápad na izolované vesnice uprostřed "něčeho jako zombie apokalypsy" ale ve skutečnosti vůbec není špatný, jen to zpracování...
Za námět, pěknou obálku a krátké kapitoly dávám alespoň tu jednu hvězdičku.

Les rukou a zubů si ale své fandy určitě najde, stačí si pročíst komentáře na Databázi knih, ovšem já mezi ně rozhodně nepatřím.
Pro mě je tato kniha zatím asi největší knižní zklamání tohoto roku, ale co, vy? Četli jste tento příběh? Líbil se vám? 

4 komentáře

  1. Četla jsem kdysi dávno a mám úplně stejný názor jako ty :) na tuhle knihu mám jeden z pouhých dvou svých naprosto negativních článků. Jediné pozitivum na ní je, že ty další dva díly už číst nemusím :D
    Kateřina
    trojtecka.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Kdysi dávno jsem se chystala tuhle knížku číst, prvních pár kapitol mě však spolehlivě odradilo a už jsem se k ní nikdy znova nedostala a velmi pochybuji, že se tak v budoucnu stane. :'D
    Jinak hezká recenze (ty pořádně negativní mám nejradši :D)

    www.burrowofthebookworm.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Tahle kniha mě lákala, ale mám pocit, že bych všechno, cos jí vytkla, cítila a vnímala stejně, takže asi nic no. Škoda.

    OdpovědětVymazat
  4. Kdysi,krátce na to, co to vyšlo, jsem se prokousala prvním, dost naivním dílem. ještě jsem to zkusila s pokračováním, ale to už jsem ani nedočetla. Stejně tak jako Nádherné bytosti. Tyhlety young adult romance zkrátka nejsou pro mě.

    OdpovědětVymazat