ani bych se nedivila, kdybyste ve slovníku pod heslem „katastrofa”, nalezli mé jméno

Používá technologii služby Blogger.

Blog tour 2016 aneb zpověď autorů


Blog tour je zpět! Pokud se pohybujete v knižní blogosféře, nejspíše tento projekt znáte, jedná se totiž již o několikátý ročník. Ovšem pokud patříte mezi ty jedince, kteří slyší o tomto projektu poprvé, stručně vám popíši, o co jde. Jedná se o projekt, při němž si zúčastnění blogeři vyberou jednu otázku, kterou poté rozesílají co nejvíce spisovatelům. O sesbírané odpovědi se pak blogeři podělí v článcích se svými čtenáři.

Překlad z cizích jazyků není mou silnou stránkou. Pokusila jsem se pro vás přeložit odpovědi co nejlépe, ale i tak zní dosti krkolomně...
Pokud vám bude připadat nějaká věta prazvláštní, chyba rozhodně není na straně autorů, ale spíše na mé...

První kniha, kterou jste přečetl/a se jmenuje...?

Kendare Blake
Jako jedna z prvních byla asi sbírka komiksů Garfielda, kterou jsem četla společně s mamkou. Četli jsme spolu spousty obrázkových knížek, často o jednorožcích. Moje oblíbená byla The Unicorn and the Lake. Měla opravdu nádherné ilustrace! První román, který jsem přečetla byl nejspíš The Black Stallion, když mi bylo...7.


Jodi Picoult
Where the Wild Things Are.


Lisa Jackson 
Wow . . . netuším, ale pravděpodobně Nancy Drew Mystery. Zbožňovala jsem THE HIDDEN STAIRCASE.


Wendy Higgins 
První kniha, na kterou si vzpomínám je Where the Sidewalk Ends od Shela Silversteina plná bláznivých básniček a ilustrací. Ještě dnes si dokážu živě vybavit, jak mi přišly verše zvláštní, vtipné a společně s mými spolužáky jsme se jim o přestávce na základní škole smáli. Vždy když jsem zašla do školní knihovny, jsem do této knihy nahlédla :)


J. Kent Messum 
První kniha, kterou jsem přečetl? Tou knihou byla Scary Stories To Tell in the Dark od Alvina Schwartze. Četl jsem ji, když jsem byl dítě, což je svým způsobem trochu zvrácené a děsím se toho.


Darren Shan 
Četl jsem spousty knih, na jejichž název si dnes již nevzpomínám, jelikož jsem začal číst opravdu v brzkém věku. Ale jednou z těch knih, na kterou si pamatuji, je určitě The Secret Garden, což je asi nejoblíbenější kniha mého dětství -- měla velký vliv na mou knihu Lord Loss!


Jojo Moyes
Na email mi odpověděla autorčina agentka, která sice neznala odpověď, ale byla velmi milá a zaslala mi pro vás nějaké ty záložky a podpisy.


Andy Weir
Myslím, že první kniha, kterou jsem přečetl celou sám byla "Tales of a Fourth Grade Nothing" od Judy Blume



Cylin Busby
Jedna z prvních, na níž si vzpomínám, je sbírka biblických příběhů pro děti. Už nevím, jak se jmenovala, ale pamatuji si, že obsahovala spousty ilustrací, které měli pomoci dětem Bibli lépe pochopit. První román, který jsem přečetla úplně sama, byla pravděpodobně Charlotte's Web od E.B.White.


Dan Wells
První kniha, jenž jsem přečetl, se jmenovala Christopher Robin Poems od AA Milne. Jsem si jistý, že jsem před ní přečetl ještě spousty jiných, ale tahle se mi teď vybavila jako první. Stále patří mezi mé oblíbené :)


Katie McGary
První kniha, kterou jsem přečetla? Runaway Louise, jedná se o dětskou knihu. Milovala jsem jí a vracela se k ní stále znova a znova.


Alexander Stainforth
Vzpomínám si, že první kniha, kterou jsem si vypůjčil v knihovně byla Medvídek Pú. Dodnes patří mezi mé oblíbené a občas se k ní ještě rád vrátím. :-)


Moira Fowley - Doyle
Mou první knihou byla francouzská obrázková kniha Blancheline (Albertine Deletaille). Maminka mi ji četla neustále dokola, až jsem se ji naučila nazpaměť. Seděla jsem na nočníčku a recitovala příběh z paměti. Listovala jsem si knihou, odříkávala jsem příběh a postupem času jsem začala rozpoznávat jednotlivá slova. V podstatě jsem se na Blancheline naučila číst.



Všichni oslovení autoři byli velmi milí a ochotní, někteří mi pro vás dokonce zaslali knihy a záložky! Rozhodla jsem se uspořádat malou soutěž, v níž si o darované předměty zasoutěžíme! :)
Podmínky jsou jednoduché, do komentářů stačí napsat:
1. Váš email 
2. Jméno, pod kterým sledujete můj blog
3. Jaká kniha provázela dětstvím, vás? 
Zom-B - Darren Shan (v češtině, podepsaná autorem), Blink Once - Cylin Busby (v angličtině), 2x podepsaná fotografie Jojo Moyes, 2x nálepka s podpisem od Jojo Moyes, 2x záložka ke knize After you (pokračování knihy Než jsem tě poznala - Jojo Moyes), záložka ke knize Sunburn - Darren Shan, záložka ke knize Překroč svůj stín - Katie McGarry

První dvě nejzajímavější a nejoriginálnější odpovědi budou odměněny knihou a záložkou dle vlastního výběru, třetí výherce získá všechny zbylé záložky, podpisové kartičky,...
Budu ráda, když se rozepíšete :)
Soutěž ukončím 1.6. v 18:00 a výherce kontaktuji emailem. Účastnit se mohou všichni s doručovací adresou v ČR a na Slovensku.

Pokud vás projekt zaujal, můžete navštívit i blogy zbylých účastníků.

P.S. Opravdu oceňuji práci všech překladatelů. S angličtinou problémy nemám, rozuměla jsem všemu, co mi autoři napsali, ale přeložit to tak, aby to neznělo strašně a zároveň, aby byl zachován význam, je vážně těžké!


13 komentářů

  1. 1. aderos1@atlas.cz
    2. Adelle R.
    3. Harry Potter, Narnie, Neználek, ty typické... :) Ale musím přiznat, že jsem začala Disneyovkami, přímo 102 dalmatinů. Dvacet čtyři hodin denně jsem to chtěla předčítat už jako maličká a doteď mi to mamka vyčítá :D Ve třech letech jsem celou knížku uměla nazpaměť, dokonce jsem věděla, kdy otáčet stránky... a víš co? Normálně si to pamatuju doteď :D Puntíkatí pejsci mají očividně stále svoje místo :)

    OdpovědětVymazat
  2. 1. pritulnaterka@gmail.com
    2. Tereza Brázdilová
    3. Své dětství jsem strávila s Myšpulínem, Pinďou, Fifinkou a Bobíkem. Čtyřlístek jsem zbožňovala, časopisy mám ještě dnes schované v knihovničce.
    Čtyřlístek ale není kniha. Mou první knihou byla asi Honzíkova cesta, kterou mi četla nejdřív babička, a pak jsem ji začala číst sama.


    Odpovědi spisovatelů jsou super, Moira působí velmi sympaticky a Wendy Higgins mám moc ráda, takže mě potěšilo, když jsem ji u tebe v článku našla :)

    OdpovědětVymazat
  3. 1) bozikovanatasa9@gmail.com
    2) Nataša
    3) Ja som ako dieťa nebola veľmi na knihy. Skôr som sa naháňala a hrala na nebezpečné dievča a až približne v desiatich rokoch, keď som prvýkrát navštívila knižnicu som si uvedomila, že ma to baví. To bolo obdobie W.I.T.C.H. a Meg Cabotovej :3 Ale veľmi dobre sa pamätám na knihu o svätojánskych muškách, ktoré na konci knihy zomreli, presnejšie zamrzli... Znie to dosť ako depresívne čítanie pre malé deti, ale všeobecne v tej knihe bolo dosť úmrtí-hovorím tomu príprava na horšie časy, ktoré nastali, keď sa autori rozhodli zabíjať postavy vo svojich knihách ako na bežiacom páse. Síce už si nepamätám názov knihy, ale ilustrácie boli rozkošné a koniec ma vždy rozplakal. Ďalšia podobná trochu depresívna kniha, ktorá sa avšak skončila šťastne bola kniha Zachránený somárik, tiež som pri nej plakala :D A malo to jeden veľký plus... Vedľajšia hrdinka sa volala ako ja :D Síce to bolo rozmaznané decko, ale bolo tam moje meno! :D A potom nastalo obdobie HP, síce doteraz nemám prečítané všetky knihy, ale chystám sa. Och a skoro by som zabudla :D Tie knihy pre prváčikov, kde sú mega veľká písmená...Učíme sa čítať sa to volalo a malo to podnadpis, ale bolo to pred dvanástimi rokmi, tak ma nenúť si spomenúť :D Len si pamätám, že som si nevedela zapamätať písmeno X a stále som sa vypytovala aké je to písmeno :D Ach to bolo časy :3

    OdpovědětVymazat
  4. Fakt super článok, naozaj originálny nápad a výborne, že spisovatelia aj odpovedali.

    Inak, k tvojej súťaži...nedávno som napísala článok práve o svojich prvých knihách, ktoré ma sprevádzali mojim detstvom a nútili ma po knihe siahnúť stále znova a znova
    Za zmienku stojí určite náš Daniel Hevier, ktorý bol v písaní detských kníh fakt super, i keď v dnešnej dobe si myslím že je už dávno prekonaný. Ale nevadí, v mojich spomienkach jeho Aprílový Hugo ostane asi navždy.
    Tiež som milovala príbehy detských hrdinov vo vojne či medzi vojnovom období ako bol Jano, Čenkovej deti, Čuk a HUk, Jakubko... i keď viem že dnešná mládež pri tých knihách čumí na mňa ako myš z múky že o čom točím.
    Taktiež som fičala na Starých gréckych bájach a povestiach a namiesto dnešného Brezinu som fičala na Troch pátračoch a s baterkou pod perinou a zimomriavkami po celom tele som ani nedýchala.
    A namiesto dnešným zamilovaných, romantických upírčin som fičala na dievčenských románoch ako Anna zo Zeleného domu, Majka Tárajka, Senzačné dievča či Pusinky a k tomu nesmela chýbať ani Encyklopédia pohlavného života a Sex a Dospievanie, naj viem o čom je život.
    A potom došlo aj na klasické horory a fantasy ale v tej dobe to bol Dracula či Frankenstein.
    NEviem však, či by som dokázala určiť úplne jednu, jedinú...keď, tak možno Dobšinského rozprávky. K tej som sa fakt vracala stále znova a znova, a ešte aj do dnešného dňa si sem tam prečítam niektorú z rozprávok.
    Ali Čajazpalaca
    cajazpalaca@centrum.sk

    OdpovědětVymazat
  5. 1. Sara.Kopalova97@seznam.cz
    2. Nessa Black
    3. Jako malá jsem skoro nečetla.Začala jsem číst až dost pozdě, asi v deseti letech, když mi moje mamka zařídila členství v knihovně. Moji první knihou byla taková zelená kniha o človíčkovi. Přečetla jsem ji za den, a pak jsem musela čekat týden, než dětské oddělení knihovny znovu otevřeli..:D Tak to vlastně začalo, a následně jsem si táhla domů z knihovny alespoň pět knih..:D Ujížděla jsem hlavně na knihách W.I.T.C.H. Odjakživa miluju čarodějky, a knihy Witch a časopisy, to byla moje šílená závislost - ještě nyní mám ve své knihovně schované ty časopisy, připomínají mi dětství..:) Nebo také jsem měla ráda knihy ze série Tři holky na stopě. Hltala jsem každou knihu z této série..:D Ale to není všechno, ještě jsem četla knihy například od Breziny - Klub záhad, nebo Klub tygrů, a nebo také různé pohádky. Hlavně Hanse Christiana Andersena...:)

    OdpovědětVymazat
  6. 1, SeaBook
    2, seabook04@gmail.com
    3, Na knihy co mi četla mamka si moc nepamatuji (jedině na takové ty Disney), ale když jsem začala číst sama, tak jediná moje volba byla Jacqueline Wilsonová. Její knihy jsou prostě úžasné a miluji je do dnes. Kdybych měla říct úplně moje nejoblíbenější, tak je to Moje sestra Jodie, Pusinka a Miláčkové.
    Stejně tak jsem si zamilovala i Thomase Brezinu a jeho knihy Dotek anděla (to je pecka!) a potom sérii Kočičí holka (také úžasné knihy) :)

    OdpovědětVymazat
  7. strakovmaa@gmail.com Maťa Straková
    Nebude to najoriginálnejšia odpoveď, ale Harry Potter. Samozrejme. Je to séria, bez ktorej si neviem predstaviť svoj život, taká je pre mňa dôležitá. Viac, než dokážem slovami vyjadriť. Veľmi ovplyvnil môj život a keby ho Rowlingová nenapísala, tak je veľmi pravdepodobné, že by môj život bol úplne iný. A takisto aj ja by som bola iný človek.
    Symbol Darov smrti mám dokonca vytetovaný :3

    OdpovědětVymazat
  8. 1. rossettinks@gmail.com
    2. Rosse
    3. Zas tak v útlém věku mě knihy moc nebavili, ale když to pak konečně přišlo, byla to kniha Letopisy Narnie a všechny knihy od Ivony Březinové:) Skvělá spisovatelka, na kterou nikdy nedopustím :)

    OdpovědětVymazat
  9. 1. Anethka20@seznam.cz
    2. Anethka20
    3. Rozhodně Darren Shan série o poloupírovi :3

    OdpovědětVymazat
  10. levhardice@seznam.cz
    Amberk Nightshadow
    Rozhodně mé dětství provázela knížka Lví král 1, kterou jsem podědila po bráchovi :)

    OdpovědětVymazat
  11. 1. aly.vikart@gmail.com
    2. Aly V.
    3. Ja som bola dobrodružná duša, takže som mala strašne rada knihy o hľadaní pokladov, záhad a tajomstiev. Nemala som k dispozícii veľa knižiek a vtedy som sa vôbec nedostala ku knihám Harry Potter či Narnia ako väčšina ľudí. Čítala som preto každú jednu knihu, ktorá sa mi dostala pod ruku, či už bola stará, nová, v češtine, slovenčine, rozprávková alebo na povinné čítanie - bolo mi to jedno, chcela som proste len čítať a objaviť niečo nové, čo ešte nik iný. A čítala som dookola tie isté knihy, aj to mi bolo jedno. Tak som sa v detstve pustila aj do Chrámu Matky Božej v Paríži, ale to už bolo aj na mňa moc ťažké, takže to jediné som asi nedočítala. :D Ale tie dobrodružné, tie som mala najradšej... A ešte aj teraz sa snažím zozbierať všetky diely mojich obľúbených sérii ako napríklad Slávna päťka. :)

    OdpovědětVymazat
  12. 1. Tee knihomolka
    2. Terina.zaba@seznam.cz
    3. Mně četla od dětství moje maminka. Pokaždé před spaním si ke mně sedla a četla, jinak bych prostě neusnula a ráno jsem prý odmítala opustit postýlku dokud mi mamča znovu nepřečetla moje oblíbené knihy. Mezi které patřil jednoznačně Krteček. Číst sama jsem se naučila celkem brzy, protože mě lákalo tolik příběhů a rodiče taky museli dělat něco jiného, než mi celý den předčítat. :D Každopádně jsem knihomolkou už od malička a drží se mě to do dneška. Knihy jsou mojí nejoblíbenější zálibou a nedám na ně dopustit. Doufám, že jednou taky vychovám takovou knihomolku jako jsem já. :D

    OdpovědětVymazat
  13. 1. Ivcca
    2. ivcca.k@gmail.com
    3. Dětstvím mě provázely knihy Thomase Breziny - hlavně jeho série Penny a sedm bílých tlapek :D Milovala jsem to a přečetla snad každý díl.

    Jsem ráda, že jsi se zúčastnila našeho projektu :)

    OdpovědětVymazat