ani bych se nedivila, kdybyste ve slovníku pod heslem „katastrofa”, nalezli mé jméno

Používá technologii služby Blogger.

Christiane F. – Můj druhý život

Zdroj
Autorka: Christiane Vera Felscherinow, Sonja Vukovic
Originální název: Christiane F. – Mein zweites Leben
Nakladatelství: Oldag
Rok vydání: 2013 (v ČR 2014)
Překladatel: Nora Obrtelová
Počet stran: 296
Mé hodnocení: ★★★★★

Anotace:
Osud Christiane F. znají miliony čtenářů po celém světě. Vyrůstali s drásavou výpovědí třináctileté německé narkomanky o pekle závislosti na heroinu a prostituci. Kniha My děti ze stanice ZOO a stejnojmenný film z ní udělaly celebritu a změnily zásadně její život. Po pětatřiceti letech se Christiane Felscherinow nechala přesvědčit novinářkou Sonjou Vukovic, aby vyprávěla, co bylo potom. Procházíme spolu s Christiane jejím bojem se závislostí na drogách, pobytem ve vězení, ale také setkáními s legendami amerického rocku a evropské literatury, šťastnými roky v Řecku a největším darem – narozením syna Philippa. Jaký je dnes život Christiane F. Jakou cenu zaplatila za životní selhání i mediální slávu? Sama říká: „Třicet pět let, a ještě jsem neumřela. Koho by kdy napadlo, že se dožiju jednapadesáti let?“

Knížky to je moje samoléčba. Ve své imaginaci jsem svobodná, nejsou tam hranice ani povinnosti, můžu si dělat, co chci, nikoho nezklamu. Dělá mi to dobře, když je duše v pořádku, a naopak. Četba mi pomáhá. Ale ten příjemný pocit zmizí tak rychle, jak skončí příběh.
Ta moje malá soukromá bída se hned vrátí na scénu.
- Christiane F 

Autobiografie a díla inspirována (alespoň zčásti) skutečnými událostmi se mi vždycky strašně těžko hodnotí, dokonce si myslím, že by se tohle ani dělat nemělo, ale i tak jsem se rozhodla něco málo k této knížce sepsat.
S Christiane jsme se mohli seznámit již v knize My děti ze stanice Zoo, kde jsme sledovali její dětství a boj s drogami. Příběh mladičké Christiane zná snad každý a nenajde se moc lidí, kteří by knihu nečetli, nebo alespoň neviděli film. Kolik z vás ale ví, jak to s ní vlastně dopadlo?
Tato druhá kniha, která opět popisuje život dívky (poté i ženy) závislé na drogách akorát v mnohem větším časovém rozpětí. Čtenáři prožívají společně s Christiane bolest ze ztráty jejího dítěte, šikanu ve vězení, snahu o nalezení své druhé polovičky,...
Spousta lidí tuto knihu srovnává právě s My děti ze stanice Zoo, podle mě to ale vůbec nejde. Od předchozí knihy se to opravdu hodně liší a vypráví příběh, který se udál během více jak dvaceti let.
Christiane popisuje svůj život po vydání knihy - jak naložila s penězi, jak bojovala s médii, a jak na ní všichni začali pohlížet jako na celebritu mezi feťáky. Díky své popularitě se setkala s Davidem Bowiem, byla na party AC/DC, chodila se slavnými hudebníky, sama dokonce zkoušela zpívat! Její život byl opravdu velmi bohatý na zážitky (většinou ale nebyli příliš radostné) a musela si toho vytrpět opravdu spousty. Záměrně jsem se po celou dobu vyhýbala spojení "hlavní hrdinka". Ona není žádná hrdinka, je to jen holka, co brala drogy a nebála se to říci světu (nejednou toho svěření se světu litovala). Nemůžu říci, že bych měla Christiane ráda, nebo ji naopak nesnášela. Fandila jsem jí v jejím boji, zároveň mě ale neustále unavovalo, jak do toho znovu a znovu padala. Mé sympatie k ní postupem času mizely. Rozhodně mi ale přirostla více k srdci než v předchozí knize, byla otevřenější a rozumnější (obzvláště po narození syna).
U čtení se rozhodně nenudíte, protože Christiane prožívá jedno trápení za druhým, neustále je v nějakých problémech,... ty vaše vám přijdou najednou úplně malicherné...
Kniha byla velmi zajímavá a rozhodně ji doporučuji všem fanouškům prvního dílu.