ani bych se nedivila, kdybyste ve slovníku pod heslem „katastrofa”, nalezli mé jméno

Používá technologii služby Blogger.

Pět

Zdroj
Autorka: Ursula Poznanski
Originální název: Fünf
Nakladatelství: Knižní klub
Rok vydání: 2012 (v ČR 2015)
Překladatel: Blanka Pscheidtová
Počet stran: 320
Mé hodnocení: ★★★☆☆

Anotace:
Na pastvině leží mrtvá žena. Zavražděná. Na chodidlech má vytetované souřadnice. Na označeném místě čeká příšerný nález: ruka zatavená do plastové fólie a hádanka, jejíž řešení vede ke schránce s další uříznutou částí těla.
V mimořádně ohavné formě geocachingu, moderní hře hledání pokladů s pomocí navigace, posílá vrah dvojici kriminalistů k dalším částem mrtvol.
Vyšetřovatelům ubíhá čas, tuší, že teprve na poslední zastávce dostanou do rukou zásadní dílek puzzle…

Po téhle knize jsem se už nějakou dobu sháněla a velmi jsem se na ni těšila. Sama geocaching provozuji a přišlo mi to jako velmi originální nápad, proto jsem se rozhodla si knihu přečíst.
Nakonec ale přece jen dorazilo zklamání.
Od Ursuly jsem četla zatím jen Erebos, který byl nehorázně čtivý a po dočtení posledních stránek mi ještě nějakou dobu ležel v hlavě.
To se o Pět ale říct rozhodně nedá. Těšila jsem se na kvalitní vyvražďovačku plnou nechutných detailů o řezání nejrůznějších částí těl a jejich následného hledání.
Nakonec se z toho stala spíše detektivka, která nebyla nabitá nechutnými detaily tolik, jak jsem si představovala.
Hlavní postava - Beatrice Kaspary, která společně s dalšími kolegy případ vyšetřuje, mi přišla celkem sympatická, líbil se mi její způsob uvažování. Jediná výtka na její osobu je ta, že autorka nemusela tak úplně rozebírat její osobní život a spíše se mohla vrhnout na ty nechuťárny schované v boxících.
Také bych ocenila více vyprávění z pohledu ownera - vraha, jehož jsme se dočkali jen minimálně.
Ursule se podařilo navodit tajemnou atmosféru a měla to opravdu velmi dobře promyšlené. Rozhodně bych nečekala, že oběti mají společnou zrovna tu věc, kterou měli.
Pachatele jsem neodhalila, i když na malou chvíli jsem si pohrávala s myšlenkou, že by to mohl být on, brzy jsem ji ale zahnala, protože mi přišlo nepravděpodobné, že... raději nic, tentokrát se žádných spoilerů nedočkáte!
Velmi oceňuji to, že souřadnice, které autorka uvedla skutečně existují a místa popsaná v knize jsou téměř totožná s tím, jak je popsala.
K této knize se už nejspíše nevrátím, je to přesně takový ten druh knihy "jednou dobrý, po druhé ne", na můj vkus tam bylo až příliš toho vyšetřování, ale pokud jste milovníci geocachingu či detektivek, zkuste se po knize poohlédnout, třeba vás zaujme.