ani bych se nedivila, kdybyste ve slovníku pod heslem „katastrofa”, nalezli mé jméno

Používá technologii služby Blogger.

Knižní lásky mého dětství

Zdroj
Knižky (hlavně ty obrázkové) jsem hltala už ve školce a vášeň ke čtení mě provází celý životem. Nějak si nedokážu představit, že bych třeba neměla rozečtenou žádnou knihu, to prostě nejde!
Nedávno jsem si procházela svou obsáhlou knihovničku a narazila jsem na několik kousků, u kterých jsem si pěkně zavzpomínala na to, jak jsem je potají četla schoulená pod dekou až do brzkých hodin ranních a na stránky si svítila malou baterčičkou.
A v tomto článku se s vámi podělím o pár knížek, které jsem jako malá holčička naprosto zbožňovala.

1. Harry Potter
Myslím, že se určitě najde spousty dalších lidí, které Harry provázel jejich dětskými lety. Líbil se mi svět plný kouzel a čarodějů a tajně jsem doufala, že mi třeba také jednou přijde dopis, v němž bude stát, že jsem byla přijata do Bradavic.
Zdroj

2. Tajemství nesmrtelného Nikolase Flamela
Páni! Celkem mě štve, že už si děj tolik nepamatuji. Vím, že se mi líbilo to spojení mytologie s dnešní dobou (Ve třetí třídě jsem si místo toho, abych běhala někde venku s kamarády, vyhledávala na internetu nejrůznější informace o řeckých bozích. Ano, byla jsem divná už od mala.) Měla bych si dát asi rereading, protože celá ta série byla skvělá!

Zdroj

3. Deltora
Máma dříve pracovala v knihkupectví a jedna z knih patřící do této série se nějak poškodila, měla trochu ohlý přebal a potrhanou první stránku. Byla vyřazena z prodeje, a tak mi jí máma přinesla domů, protože by byla škoda ji zlikvidovat.
Jako první jsem četla asi třetí díl a bylo mi úplně jedno, že jsem nevěděla, co se dělo v přechozích dílech. Bavilo mě to a hlavně oproti Harrymu a Flamelovi byla knížka velmi tenoučká. Milovala jsem sledování toho, jak nepřečtených stránek pomalu ubývá a blížím se ke konci.
Jedná se také o fantasy příběh (když tak o tom přemýšlím, tak jsem v té době asi ani jiné žánry nečetla) a děj už si také příliš nevybavuji. K této sérii už se ale vracet nebudu, bojím se, že už by se mi nelíbilo tolik jako dřív a zbytečně bych si z ní zkazila dojem.

Zdroj

4. Odkaz dračích jezdců
Když jsem domů přitáhla tlustého Eragona, máma se mi smála, že tohle nikdy nepřečtu, hlavně kvůli tomu, že celá série je určena mnohem starším čtenářům (bylo mi asi deset).
Ano, bylo tam spousty pasáží a slov, kterým jsem nerozuměla, ale to mě nijak netrápilo. Časem jsem se prokousala všemi díly a čtení této sérii si rozhodně zopakuji! Když pak vyšel film, byla jsem opravdu velmi zklamaná, protože rozhodně nepatřil k nejpovedenějším.

Zdroj
5. Čtyřlístek
Jednou jsem si vlezla na půdu a v obrovské staré truhle jsem našla opravdový poklad... přes 500 výtisků čtyřlístku, které sbíral táta, když byl malý (postupně jsem sbírku sama rozšiřovala).
Ani nevíte, jak strašně moc jsem zbožňovala Bobíka, Myšpulína, Pinďu, Fifinku a všechna jejich dobrodružství! Ono se to možná nezdá, ale některá čísla, která jsou opravdu třeba 45 let stará už nějakou tu hodnotu mají...

Zdroj

A co, vy? Jací knižní hrdinové vás provázeli dětstvím?

6 komentářů

  1. Anoo, Čtyřlístek byl také mým věrným dětským průvodcem! :-D Ten a Rychlé šípy, ach, kde jsou ty časy :-D
    A pochopitelně Harry Potter, toho jsem v dětství četla pořád dokola a mít teď víc času, tak v tom asi pokračuju :-)
    A pak jsem kromě různých dětských fantasy knížek (které nebyly natolik známé, abych si jejich jména pamatovala) jsem ulítávala na knihách typu dívky v sedle, prostě jak to bylo o koních tak to mě bavilo :-D A dětských detektivkách jako je Správná pětka a Tajná sedma nebo jak se to jmenovalo :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem na tom podobně, kromě Harryho jsem četla Lenku Lanczovou a Správnou pětku a tajnou sedmu, pak taky paní Láry Fáry, Stopy hrůzy a gamebooky :-) Připadám si tak staře najednou :-)

      Vymazat
    2. Správnou pětku jsem také četla, úplně jsem na ní zapomněla :)
      Taky jsem měla ráda Klub tygrů od Thomase Breziny, takové ty detektivní příběhy, u kterých také odhaluješ pachatele a hledáš stopy takovou tou lupou :)

      Vymazat
  2. Asi som už stará, ale keď vyšiel Harry Potter už som bola na výške. No nevravím, že som na tom nefičala ako šialená...a stále som sa nevedela dočkať na novú časť. Skúšala som aj Eragona, ale bohužiaľ ma neoslovil, ani film. Tak som to vzdala. Inak škoda, že Brezinove knihy vyšli už pre mňa neskoro, ale to vôbec nevadí, už sa teším že to budem čítať malému...o nič som neprišla. Možno trápne, ale ja som rástla na Anne zo Zeleného domu, Draculovi, Frankensteinovi, Herculovi Poirotovi, Pippi, ale za to si Fantasy užívam teraz :-). Inak je super, že tieto knihy začali vychádzať, mládež aspoň vďaka Harrymu objavila zázračný písaný svet, a to je skvelé pre mňa ako predavačku kníh. Prajem mnoho objavených super kníh, a teším sa na recenzie.
    Inak som aj jja nedávno o tom napísala článok, no myslím si, že moje knihy tebe asi nič nepovedia. Ale to vôbec nevadí :-D. Každá prečítaná kniha je super :-)
    http://cajazpalaca.blogspot.sk/2016/03/to-su-moje-knihy-i.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Draculu a Frankensteina mám také ráda, i když ty jsem četla teprve nedávno.
      Ráda se podívám i na tvůj článek :)

      Vymazat
  3. Jéé Čtyřlístek jsem měla hodně ráda :-)
    SimonetaBlog

    OdpovědětVymazat