ani bych se nedivila, kdybyste ve slovníku pod heslem „katastrofa”, nalezli mé jméno

Používá technologii služby Blogger.

Purpurový vrch



Žánr: Fantasy, horor, drama
Režie: Guillermo del Toro
Kamera: Dan Laustsen
Obsazení:  Mia Wasikowska, Jessica Chastain, Tom Hiddleston,...
Trailer: Zde
Hodnocení na čsfd: 66%
Mé hodnocení: ★★
Anotace: Edith Cushingová (Mia Wasikowska) je na svou dobu velmi emancipovaná dívka s literárním talentem a nepěkným traumatem z dětství, s nímž se vypořádává právě psaním. Záhadnému cizinci, siru Thomasi Sharpeovi (Tom Hiddleston), se její texty líbí, jí se pro změnu zamlouvá on. Dokonce tak, že po tragické otcově smrti brzy odloží smutek a provdá se za něj. Díky sňatku se stane spolumajitelkou panství Purpurový vrch, jemuž vévodí majestátní, leč chátrající viktoriánský dům, jehož děravou střechou padá do vstupní haly déšť, sníh a listí. V jeho ponurých stěnách se Edith rozhodně necítí jako doma. Přispívá k tomu odměřenost její švagrové Lucille (Jessica Chastain) a spousta děsivých vizí, jež ji provázejí od chvíle, kdy prvně překročila práh. Edith je sice k smrti vyděšená, zároveň ji ale zvědavost nutí odhalovat tajemství, které se dům snaží pohřbít. Že jí při téhle pátrací akci půjde neustále o život, asi není potřeba dodávat.


Původně jsem se chtěla jít na film podívat do kina, bohužel jsem si ale nenašla čas a parťáka, který by byl ochotný se mnou na Crimson Peak (český překlad - Purpurový vrch) zajít.
A dnes jsem si konečně ten čas udělala. Připravila jsem si popcorn, rozplácla se na gauči a těšila se na skvělou hororovou podívanou. Té jsem se ale tak úplně nedočkala.
Film byl všude prezentován jako děsivý gotický horor, já bych to nazvala spíše pohádkou se slabšími hororovými prvky.
První půl hodinka, která se nesla v dost romantickém duchu, pro mě byla tak trochu utrpením, protože já a romantika... to k sobě prostě nejde! Jediné, co mi zabránilo film vypnout byl Tim Hiddleston, který je zároveň i hlavním důvodem, proč jsem film chtěla vidět.
Pak už se to sice trošičku rozjelo, ale jak jsem již psala, připadalo mi to spíše jako drsnější pohádka.
Zatím jsem neřekla nic moc pozitivního, že?
Tajuplná atmosféra se filmu rozhodně nedá upřít. Poměrně dlouho netušíte, kdo je vlastně ten zlý, a kdo ten hodný. Historické kostýmy byly opravdu něco neskutečného!
Někdo by mohl namítnout, že podobné jsou v každém druhém romantickém filmu, který se odehrává několik století zpět, ale vzhledem k tomu, že takové věci příliš často nesleduji, tak mě kostýmy opravdu velmi zaujaly.

Ve snímku se také objevilo spousty nádherných záběrů, ať už to bylo sněžení skrz díru ve střeše, scéna s umírajícími motýly (tohle asi nezní moc nádherně, ale opravdu je to moc pěkná podívaná - teď asi vypadám jako naprostý úchyl, co se vyžívá v utrpení zvířat, bezva!), valčík,...
Hlavní hrdinka, kterou ztvárnila Mia Wasikowska, mi byla relativně sympatická, její představitelka už ovšem tolik ne. Mia na mě působí tak... zvláštně. Nevím, zda to bylo účelově, ale prostě mi přišla taková... ani nevím, jak to popsat, zkrátka se mi do té role nehodila. Naopak herečka Jessica Chastain na mě velmi zapůsobila, byla naprosto famózní (stejně jako Tom Hiddleston).
Nakonec z toho Purpurový vrch vyšel se třemi hvězdičkami, jednu jsem musela strhnout za ty příšerné "strašidelné" efekty u duchů a za zařazení do hororového žánru, druhou za zbytečně zdlouhavý a až příliš zaláskovaný začátek. Myslím, že párkrát se na film ještě někdy v budoucnu ráda podívám, protože to opravdu není nic zas tak strašného, jen se musí smířit s tím, že mi chlupy trnout hrůzou nebudou.
Myslím, že těm z vám, kterým se líbila například Kletba bratří Grimmů  či Jeníček a Mařenka: Lovci čarodějnic, by film udělat radost mohl.

Zdroj