ani bych se nedivila, kdybyste ve slovníku pod heslem „katastrofa”, nalezli mé jméno

Používá technologii služby Blogger.

Knižní doporučení #1

Určitě se vám někdy stalo, že jste měli strašnou chuť si něco přečíst, ale absolutně jste nevěděli po jaké knize sáhnout.
Mě se to děje neustále a často mi pomáhají právě jiné knižní blogerky svými tipy, a tak jsem se rozhodla, že bych třeba i já mohla někomu v této nepříjemné situaci pomoci.

Zdroj
1. Kniha, ve které poteče krev
Původně jsem chtěla napsat Hru o trůny, ale vzhledem k tomu, že ne každý má rád tak obsáhlé knihy a také vám nemusí úplně sednout forma, kterou je příběh napsán, tak bych doporučila spíše Oddíl od Nicka Cuttera, který si velmi pochvaloval dokonce i samotný Stephan King! Dále bych vám mohla ještě nabídnout 15 minus (Tomáš Zářecký) či Návnadu (Kent Messum).

2. Kniha, při jejímž čtení budete potřebovat pořádné balení kapesníků
Uff... v tomhle žánru nejsem úplně zběhlá, ale myslím, že by se sem dal zařadit Je to i můj život od Jodi Picoult. Kniha byla i zfilmována a zahrála si v ní například Cameron Diaz.

3. Kniha, s níž se přenesete do minulosti
Tak tady je to pro mě jasná volba - Vypravěčka (Jodi Picoult), v níž nahlédneme do doby holocaustu.
A pokud vás zajímají dějiny Francie či osudy mocných žen napříč historií, určitě doporučuji Zpověď Kateřiny Medicejské, která má na databázi knih krásných 92%.

4. Kniha, která nás přenese do jiných krajů
Analfabetka, která uměla počítat (Jonas Jonasson) - úžasná, vtipná, originální kniha, s kterou navštívíte nejednu zem.

5. Kniha, která se bude na poličce hezky vyjímat
Nesuď knihu podle obalu! To je sice všem knihomolům dobře známo, ale i přes to občas zhřešíme.
Hezkou obálku mají Dopisy na konec světa, které se mi celkem líbily i po obsahové stránce a Jáma a Kyvadlo (Edgar Allan Poe)

6. Kniha, u které budete čůrat smíchy
S tím čůráním to je možná přehnané, ale rozhodně se pobavíte u Marťana (Andy Weir). Zatím jsem se u žádné jiné knihy tolik nenasmála.

Znáte některou z knih, kterou jsem zmínila? Co byste mi na oplátku doporučili, vy? 

8 komentářů

  1. Tak ja mám momentálne asi 15 nových lások :) Neviem, do ktorej by som sa mala skôr pustiť..ale asi si prečítam Chlapec v pásikavom pyžame. A z vyššie spomenutých som čítala Analfabetku a ešte úryvok z Jama a kyvadlo (na slovenčine v škole, haha :D)
    The Golden Teddy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Páni! 15?? Tak to ti závidím, moje peněženka by mě asi podřízla, kdybych si chtěla pořídit tolik knih...

      Vymazat
    2. Nejaké mi ostali ešte z Vianoc + mala som aj narodeniny a meniny :) takže sa to rýchlo nazbieralo, už mi len ostáva nájsť si konečne čas aj na čítanie.

      Vymazat
  2. Analfabetka je výborná, ale ešte lepší bol Storočný starček ktorý vyliezol z okna a zmizol, a ja som na Vianoce dostala ešte Muža, menom Ove (tiež švédsky autor). Momentálne pripravujem recenziu, ale inak môžem veľmi odporučiť. Tohto roku roku som sfúkla ešte Farbu citov (v češtine Čiernobiely svet) a musím uznať, nevedela som sa od nej odtrhnúť.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Stoletého staříka se chystám už strašně dlouho a neustále to odkládám, ale jednou si ho snad přečtu... :D

      Vymazat
    2. Určite, odporúčam. Ja som ho čítala v MHD, a okolostojaci si mysleli že mi prešibáva. V kuse som sa smiala. Inak je aj film, ale nie je to ončo. Ja viem, že do filmu sa toľko nezmestí, ale aj tak tam viac ako polka chýbala. Za mňa určite kniha...

      Vymazat
    3. Určite, odporúčam. Ja som ho čítala v MHD, a okolostojaci si mysleli že mi prešibáva. V kuse som sa smiala. Inak je aj film, ale nie je to ončo. Ja viem, že do filmu sa toľko nezmestí, ale aj tak tam viac ako polka chýbala. Za mňa určite kniha...

      Vymazat
  3. Zrovna čtu Marťana a občas se fakt zasměju! :)
    Máš nádherný blog :)

    OdpovědětVymazat