ani bych se nedivila, kdybyste ve slovníku pod heslem „katastrofa”, nalezli mé jméno

Používá technologii služby Blogger.

Marťan - Film vs. Kniha



Zdroj














Mark Watney se společně se svou posádkou vydává na Mars, kde je ovšem potká prašná bouře. Mark se během ní ztratí ostatním členům z dohledu a v domnění, že je astronaut mrtvý opouštějí planetu. Watney je ale stále naživu, zpočátku to vypadá, že jeho jedinou šancí na přežití je vyčkat na přílet dalších lidí, což ovšem bude až za několik let. Tolik zásob ale nemá...

Marťan je ten typ knihy, kterou jsem si zamilovala, aniž bych to očekávala. Přece jenom žánr sci-fi není zrovna můj šálek čaje.
Jak už ale z mé recenze na tuto knihu vyplývá, opravdu se mi líbila.
Brzy přišel do kina film a bylo  jasné, že si ho nemohu nechat ujít.  Tak nějak jsem se k němu dostala ale až teď. Vůbec jsem si  nedokázala představit, jak by mohli  zrovna tento příběh zfilmovat, aniž by diváky neunudili k smrti.
Ano, Andy Weir napsal příběh  velmi poutavě a vtipně, to ale  nemění nic na tom, že se to celé odehrává na Marsu, kde je hlavní hrdina Mark Watney úplně sám! Nemá tam nikoho s kým by si mohl povídat, tak jsem se trochu bála toho, že by mohly být některé delší části filmu němé.

Film, který režíroval Ridley Scott, ale naprosto předčil má očekávání.
Matt Damon byl jako Mark opravdu skvělý a působil na mě podobně jako jeho knižní představitel.
S hereckým obsazením jsem byla opravdu velmi spokojená, co se týče "Marsu" musím říci, že i to mi přišlo věrohodné. A vtípky, které jsem se bála, že ve zfilmované verzi vymizí, se nikam neztratily.
Trochu zvláštní byla úplně závěrečná scéna, která se v knize nenacházela, ale nemohu přece očekávat, že film bude do puntíku podle předlohy.
Film bych doporučila jak nadšencům sci-fi, tak i těm, kteří sci-fi ze srdce nenávidí.
Na závěr jsem si dovolila opět vypůjčit jeden komentář z čsfd:

A jak zní můj výsledný verdikt? Je podle mě lepší kniha či film? V tomto případě se opravdu neodkážu rozhodnout...


3 komentáře

  1. Knihu jsem nečetla, ale na filmu jsme byli se školou. Abych pravdu řekla, tak se mi to líbilo, přestože jsem polovinu filmu neviděla, protože mám panickou hrůzu z vesmíru :D Ale jinak to bylo moc hezky natočený a hrozně mě bavil smysl pro humor hlavního hrdiny :D

    ZEEKO. | koreavcesku.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Panická hrůza z vesmíru?? Páni, o tom slyším poprvé :D

      Vymazat
  2. Predtým by som si ani nemyslela, že by som si ten film vôbec pozrela a knihu prečítala. jediné sci-fi ktoré som kedy dala bol Piaty element a Stopárov sprievodca galaxiou. Ale po tvojej recenzii to asi dám :-)

    OdpovědětVymazat