ani bych se nedivila, kdybyste ve slovníku pod heslem „katastrofa”, nalezli mé jméno

Používá technologii služby Blogger.

Dopisy na konec světa

Zdroj
Autorka: Ava Dellaira
Originální název: Love Letters to the Dead
Rok vydání: 2014 (v ČR 2015)
Nakladatelství: Yoli
Počet stran: 272
Mé hodnocení: ★★★☆

Anotace:
Vše začíná úkolem z anglické literatury: Napište dopis mrtvému člověku.
Laurel si vybere Kurta Cobaina, kvůli své sestře, která ho zbožňovala. Zemřel mladý, stejně jako May. Brzy má Laurel notebook plný dopisů mrtvým lidem jako jsou Janis Joplin, Heath Ledger, Amelia Earhart nebo Amy Winehouse, které nikdy neplánuje odevzadat učitelce. Píše o nástupu na střední školu, začátcích nových přátelství, žití se svojí rodinou, první lásce a o tom nejdůležitějším - zkoušení truchlit po May. Ale jak lze truchlit pro někoho, koho jste neopustili?
Až když Laurel začne chápat svoji sestru takovou jaká byla - půvabná, úžasná a trochu divná - může začít objevovat svoji vlastní cestu.
Hlasem který je lyrický a pravdivý stejně jako oblíbené skladby, Ava Dellaira píše o cestě životem jedné dívky skrz výzvy a vtíravé a srdcervoucí krásy.

"V životě člověk nemusí být jen pasažér..."
Heathe Ledgere
nedávno jsem narazila na tvé jméno v Dopisech na konec světa a vykouzlilo mi to úsměv na tváři. Stejně jako hlavní hrdinku Laurel jsi mě učaroval svým hereckým výkonem v Temném rytíři (přesvědčivějšího Jokera jsem ještě nikdy neviděla). 
Celkově byla kniha velmi zajímavá a velmi originálně pojatá. Nebyl jsi jediný, jehož jméno mě v knize příjemně potěšilo. Myslím, že kniha měla obrovský potenciál, který ale bohužel nebyl využit. Kniha mě svým způsobem zklamala, čekala jsem něco úplně jiného.
Laurel vyprávěla svůj život formou dopisů, ve kterých řešila naprosto obyčejné záležitosti dospívající dívky (nástup na střední školu,...), ale zároveň čtenářům dovolila nahlédnout do jejích myšlenek neustále se stáčejících k její mrtvé sestře, za jejíž smrti se Laurel tak trochu částečně viní.
Seznamuje se s partou takových těch typických teenagerů unavených životem - pijí, kouří, vedou debaty o hlubších tématech, malují si falešné modřiny,...
Příběh je hodně proložen nejrůznějšími písněmi (obzvláště jsem oceňovala Nirvanu a Guns N' Roses) a poezií. Autorka se nebála ani takových témat jako domácí násilí, sexuální zneužívání, homosexualita. Většinou mi například zrovna ta homosexualita přijde v young adult knihách jako strašné klišé, ale tady to bylo podáno takovým způsobem, že mi to vůbec nevadilo.
To co knize však musím vytknout je až příliš dokonalý Sky, do kterého je Laurel zamilovaná. Jeho schopnost ocitnout se vždy ve správnou chvíli na správném místě mi přišla až podezřelá. Některé pasáže byly zbytečně zdlouhavé a chvíli mi trvalo, než jsem se do děje dostala.
Shrnula bych to asi tak, že pro milovníky young adult žánru je kniha naprosto perfektní, mě přišla spíše průměrnou oddechovkou po krvavé a náročné Bouři mečů.
Ovšem to nic nemění na tom, že kniha si rozhodně zasloužila místo v mé knihovničce díky své jedinečnosti a pochopitelně i nádherné obálce. 
Doufám, že tam kde teď jsi, se máš dobře, stejně jako jsem se měla dobře já při čtení této knihy.

Ohněm políbená

Playlist ke knize najdete zde