ani bych se nedivila, kdybyste ve slovníku pod heslem „katastrofa”, nalezli mé jméno

Používá technologii služby Blogger.

Bouře mečů

Zdroj
Autor: George R. R. Martin
Originální název: A Storm of Swords
Nakladatelství: Talpress
Rok vydání: 2000 (v ČR 2011)
Počet stran: 1200
Mé hodnocení: ★★★★
Anotace:
Z pěti uchazečů o trůn je jeden mrtvý, další upadli v nemilost, a boj, v němž jsou bez skrupulí uzavírána nová spojenectví a rušena stará, zuří nemilosrdně dál. Moc rodu Lannisterů hrozivě sílí, avšak Tyrion trpí stále většími ústrky od své intrikánské sestry, krutého otce i zkaženého sadistického synovce.
Robb Stark je nucen bránit mladé království proti zuřivosti Greyjoyů, kteří si chtějí Sever zabrat pro sebe. Divocí vytáhli zpoza Zdi a spolu s nimi nabývají na síle Jiní. O celý kontinent dál se vydává na válečné tažení Daenerys a její draci nebezpečně rostou.Každý podniká odhodlanou výpravu za své vítězství, a všichni dohromady halí svět do temné bouře mečů, která je však pouhou dětskou šarvátkou ve srovnání s válkou mezi silami dobra a zla, jejíž hrozba se blíží...

Recenze na předchozí díly:

Pání! Tak tahle kniha byla pořádná jízda! A i když jsem viděla seriál dříve, než jsem se pustila do čtení celé této série, tak jsem i přes to žasla nad tím, jak dokáže George neustále překvapovat, dokonale popisovat postavy, děj, prostředí,...
Celá série je naprosto brilantně promyšlená, co se týče propojení osudů jednotlivých postav! Drobné nedostatky, o kterých jsem se zmínila u předešlého dílu, se ztratily a Bouře mečů přinesla čtenářům tolik napětí, akce, zvratů,...
Podlé mého (a nejen mého - např. na databázi knih je druhou nejlépe hodnocenou knihou vůbec!) názoru se jedná zatím o nejlepší knihu z celé série, ale kdo ví, třeba další díly přinesou překvapení.
Daenerys se konečně začala chovat jako panovnice, Robb Stark naopak chování panovníka v jistou velmi důležitou chvíli postrádal, což opravdu hodně ovlivnilo vývoj událostí.
Jaime Lannister ukazuje, že není zas až takový idiot, jak by se mohlo zdát, Malíček se začíná čím dál tím agresivněji zapojovat do krvavé hry o trůny a Tyrionova dějová linka opravdu překvapí!
Rudá kněžka si zapaluje ohníčky a griluje lidi, kteří se odmítají podřídit jejímu bohovi, Sansa se konečně provdá, i když to nebude s jejím vysněným rytířem a Jon opět nic nového nezjistil. Přece jenom Jon neví nic. Také se na stránkách častěji objevuje Hodor!
Vrcholem knihy pro mě byla nepochybně Rudá svatba, která byla ještě milionkrát lepší než v seriálové podobě. Spousty postav přibylo, ale stejnou rychlostí zase ubylo...
Kniha je opravdu VELMI obsáhlá, ale udělat si na ní čas, za to určitě stojí!
Je mi jasné, že lidé, kteří nikdy nepřišli ať už se seriálem či knížkou do styku, tak toho z mé recenze o příběhu příliš nepoznali, ale vzhledem k tomu, že se jedná o třetí knihu z celé série, tak bych nerada spoilovala děj prvních dvou knih.
Myslím, že těchto pár slov vystihne celou knihu dokonale - krev, zrada, válka, draci.
A na závěr bych se ráda zeptala vás, kteří příběh znáte, máte raději Lannistery či Starky? Já osobně kopu za tým Lannisterů! 

6 komentářů

  1. Jo jo, Rudá svatba byla perfektní, četla jsem to dřív než jsem viděla seriál a byl to docela šok :-D Mám tuhle sérii fakt ráda, jen kdyby se G.R.R.Martin s tím dalším dílem tak neflákal :-D Já mam nejraději Danaerys :-D Ale kdybych si musela nutně vybrat tak fandím Starkům, ale je fakt, že Lannisteři jsou mistři intrik, což je mnohem zábavnější, tak vlastně nakonec nevím :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Úplně nejraději mám Tyriona a Malíčka, ale co se týče rodů tak teda rozhodně Lannisteři! :) Jak jsi sama napsala - jsou mistři intrik! A to mě prostě baví! :) Ten šok si ani nedokážu představit! Pane bože, já to nevědět dopředu, tak bych asi zkolabovala! :D

      Vymazat
  2. Hear me Roar!!! Upřímně, Starkové to se svou poctivostí moc daleko nedotáhli a jelikož Tyrion je nejlepší, tak kopu za Lannistery a Cersei kopu do zadku :D:D A Daenerys bych nejradši upálila už v jedničce, s každým dílem je otravnější a otravnější.

    OdpovědětVymazat
  3. Už se těším až se do knížek pustím :3 Moc hezká recenze!
    Asi první věc, na které se neshodneme... :D Já radši Starky :D
    http://fandombeforebloodcz.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ze Starků mám celkem ráda Neda, Robba a Sansu. Lannisteři jsou podle mého názoru ale zkrátka lepší hráči (po Malíčkovi podle mě naprosto nejlepší hráči). Prostě mě víc baví, přijdou mi zajímavější... :)
      Ale tak je pravda, že u první knihy i u první série seriálu jsem také měla v oblibě více Starky...

      Vymazat