ani bych se nedivila, kdybyste ve slovníku pod heslem „katastrofa”, nalezli mé jméno

Používá technologii služby Blogger.

Všechny malé zázraky

Zdroj
Autorka: Jennifer Niven
Originální název: All the Bright Places
Nakladatelství: Yoli
Rok vydání: 2015
Počet stran: 360
Mé hodnocení: ★★★★☆
Anotace: 
Strhující příběh o hledání a (ne)nalézání, o lidských předsudcích a první lásce.Theodora Finche fascinuje smrt. Violet Markeyová zase žije pro budoucnost – těší se na den, kdy dokončí střední školu a bude moct opustit rodné městečko, které jí připomíná nedávnou tragickou smrt sestry. Když se ti dva potkají na římse školní zvonice, není ale docela jasné, kdo koho vlastně bude zachraňovat.
Finch je obyčejný kluk, až na to, že trpí bipolární poruchou. Violet je obyčejná holka, až na to, že Finchovi přijde úplně neobyčejná. Ty dva svede dohromady školní projekt, jehož cílem je objevovat „krásy Indiany“, a oba při tom učiní zajímavé objevy...

 Všechno, čím se člověk liší, zařazují do škatulky "nemoc"...

Tohle je v mé knihovničce opravdu netradiční kousek, jak mí pravidelní čtenáři dobře ví, upřednostňuji spíše fantasy či hororové knihy, ale knížka mě zaujala svou anotací.
Šla jsem do toho s tím, že postava Finche by mohla být velmi zajímavá a opravdu mě nezklamal. Jeho postoj vůči světu, názory,... Finch se vážně vydařil. Byl to takový ten správný podivín.
Chtěla bych mít kamaráda jako je Finch - někoho, kdo skládá písničky a hraje na kytaru, vydává se na nejrůznější známa i neznámá místa, cituje vám Vaši oblíbenou knihu,...
Možná jsem ho teď vychválila natolik, že jsem vás možná odradila (perfektní postavy nemá nikdo rád). Jeho posedlost smrtí a nepříliš velká obliba u ostatních tu jeho dokonalou povahu tak krásně naruší...
Co se týče Violet nemůžu říci, že by se mi vyloženě její postava nelíbila, ale ani mě nijak neuchvátila. Některé pasáže vyprávěny z jejího pohledu mě i lehce nudily.
Velmi se mi líbil nápad poznávání tajů Indiany, něco takového, bych také chtěla zažít. Psát po zdích, co byste chtěli stihnout před svou smrtí, navštívit knihkupectví v karavanu, vylézt na nejvyšší bod okolí, projet se na soukromé horské dráze,...
Celkově jsem s knihou byla spokojená, i když se tu jedná o takovou tu školní romanci, kterou opravdu nemusím, tak je tady podána tak nějak jinak.
Četla jsem ve spoustě recenzích, že kniha byla nudná. Ano, některé části byly naprosto zbytečné, zdlouhavé a ve Violetině případě nudné, ale nebylo toho zas tolik...
Sama autorka na mě působí velmi mile, ať už u závěrečného doslovu či na jejích webovkách.
Překvapivě se mi kniha líbila, i když v ní netekly proudy krve nebo nelétali draci.
Myslím, že pro všechny fanoušky knih Johna Greena je kniha opravdu jako dělaná.

5 komentářů

  1. Poslední dobou sice čtu hlavně povinnou četbu a "Jak odmaturovat z Českého jazyka", ale tahle knížka zní velmi zajímavě, myslím, že si ji napíšu do svého seznamu knih, které chci přečíst než umřu... Díky za tip! :)
    Jane z janepise.blogspot.cz || Stručná historie mé blogérské slávy

    OdpovědětVymazat
  2. Moc hezká recenze :) . Knížku bych si chtěla přečíst, protože mě vážně zajímá jak se rozvine ten námět a taky proto, že se mi líbí ten obal (ale komu ne??):D

    Na blogu probíhá soutěž o knížku Selekce ;)
    http://thereviewsforbooks.blogspot.cz/2015/12/vanocni-soutez-selekce.html


    OdpovědětVymazat
  3. Tahle kniha mě zaujala už svou obálkou, ale i po přečtení Tvé recenze stále nevím, jestli do ní zainvestovat.
    Na Johna Greena se teprve chystám, dlouho jsem se k němu odhodlávala, protože půlka přátel ho nemusí a čtvrtka ho zase vyloženě vyhledává, tak uvidím :)
    PS: Líbí se mi tvůj blog, začala jsem Tě sledovat, kdyby Tě zaujal můj blog, tak budu ráda, když mě začneš sledovat taky :)
    ChicByJane.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat