ani bych se nedivila, kdybyste ve slovníku pod heslem „katastrofa”, nalezli mé jméno

Používá technologii služby Blogger.

Knižní shrnutí za rok 2015




Přečteno knih: 55
Přečteno stránek: 17 680
Nejlepší kniha: 15 Minus - Tomáš Zářecký
Tuto knihu doporučuji snad neustále a naprosto všem. Pokud hledáte opravdu hodně drsnější Hunger games, kde nevystupují teenageři, ale dospělí a celkově je to takové... zajímavější, krvavější, vtipnější,... Ještě teď se tak nějak vzpamatovávám z toho, že tak skvělé dílo je prací českého autora! Tahle kniha by si rozhodně zasloužila větší pozornost.
Největší knižní zklamání: Papírová města - John Green
Nejsem typickou Greenovou fanynkou, ale jeho knihy si také ráda přečtu. Hvězdy i Aljaška se mi vcelku líbily, ale tohle bylo opravdu velké zklamání. Tři čtvrtiny knihy byly nudné a zdlouhavé, v závěru, kdy se hlavní hrdina vydává s přáteli na road trip jsem se sice opravdu pobavila, ale prokousat se k tomu, byl opravdu boj.
Největší knižní přešlap: Když uvěříš - Jessica Inclán
Už si ani nevybavuji děj, jen si pamatuji, že tam bylo několik scén dost podobných 50 odstínům šedi, hlavní hrdinka pochopitelně musela zničehonic zachránit sama celý svět. Příběh byl jedno velké klišé a opravdu se mi to nelíbilo.
Kniha, která mi nejvíce utkvěla v paměti: Vypravěčka - Jodi Picoult
Knihy věnující se tématice holocaustu mám velmi ráda, fascinuje mě, co všechno jsme schopni udělat jeden druhému. Bylo to strašné, opravdu bych v té době nechtěla žít.
Vypravěčka je opravdu originálně podaná kniha s nečekaným koncem a rozhodně vás donutí se zamyslet nad lidskou krutostí.
Kniha, která mi něco dala: Analfabetka, která uměla počítat - Jonas Jonasson
Čtení, u kterého se rozhodně nebudete nudit. Nikdy jsem nezažila takovou knihu, na kterou by „Nic není nemožné" platilo více.
Kniha, která mě šokovala: Útěk z tábora 14 - Blaine Harden
I když jsem nebyla tak úplně spokojena s formou, kterou byla kniha psána, nemůžu jí upřít, že celkově životní příběh chlapce Sina byl opravdu děsivý a šokující. Nikdy jsem se moc nezajímala o KLDR, ale tato kniha mi ukázala, že osudy některých lidí žijící na tomto území jsou stejně zajímavé jako osudy Židů za 2. světové války.
Kniha, která mě příjemně překvapila: Marťan - Andy Weir
Sci-fi není úplně můj šálek kávy, takže jsem nečekala, že by se mi mohl příběh z vesmírného prostředí líbit. Nakonec se mi kniha natolik líbila, že málem sesadila 15 Minus z první příčky mého knižního žebříčku.
Kniha, kterou jsem nemohla odložit: Erebos - hra, která zabíjí - Ursula Poznanski
Kniha o počítačové hře, kterou jen tak hrát nepřestanete. Autorce se natolik povedlo popsat prostředí hry, že jsem dokonce i já přemýšlela o tom, jakou postavu bych si vybrala, jak bych se zachovala v té a té situaci. Přemýšlela jsem nad knihou ve škole, sprše, při čištění zubů,...
Nejlepší knižní série: John Cleaver - Dan Wells
Do této série patří knihy Nejsem sériový vrah a Já monstrum. Vypráví o sociopatovi Johnovi a sledovat vývoj jeho postavy a jeho chování bylo opravdu zajímavé.
John soupeřil ještě s triologií Zahrada nesmrtelnosti od Lauren DeStefano, která se mi rovněž velmi líbila. Bohužel, její závěrečný díl v češtině nevyšel, a tak jsem se nakonec rozhodla takto.

Momentálně mám rozečtenou Bouři mečů od George R.R. Martina, ale nepočítám s tím, že bych ji stihla dočíst do konce roku, takže s výsledky už jen tak nezahýbá.

A co, vy? Jaké knihy vás letos oslovily?