ani bych se nedivila, kdybyste ve slovníku pod heslem „katastrofa”, nalezli mé jméno

Používá technologii služby Blogger.

Asylum - ústav pro duševně choré

Zdroj
 Autor: Madeleine Roux
 Originální název: Asylum
 Nakladatelství: Jota
 Rok vydání: 2013 (v ČR 2014)
 Mé hodnocení★★★☆

 Anotace:
 Kdo tam jednou vkročí, není pro něj cesty ven!
 Pro šestnáctiletého Dana Crawforda je letní kurz pro nadané  studenty životní šancí. Spolužákům na střední škole připadá spíš  divný se svým až fanatickým zájmem o dějepis a vědní obory, ale  studijní program na přípravné škole New Hampshire College je  pro takové podivíny jako stvořený.
 Hned po příjezdu se Dan dozvídá, že koleje jsou uzavřené a  studenti budou letos bydlet ve zchátralé ubytovně Brookline –  někdejší psychiatrické léčebně. Se svými novými kamarády Abby  a Jordanem začne zvídavý mladík zkoumat spletité chodby  Brooklinu s jeho utajeným suterénem. Před očima jim vyvstávají  strašidelná tajemství… tajemství, která Dana a jeho přátele  spojují s temnou minulostí blázince. Postupně vychází najevo, že Brookline nebyl jen tak obyčejný ústav… A jistá tajemství se derou na povrch.

Asylum se již dlouho nacházelo na mém nekonečně dlouhém seznamu knih, které bych ráda přečetla.
Nic extra jsem od ní neočekávala, protože hodnocení a recenze na ní byly velmi rozdílné. Někdo byl knihou unesen, někdo by knihu nejraději viděl na dně odpadkového koše.
Mě se kniha ale vcelku líbila. Bylo to takové opravdu oddechové čtení, velká písmena, fotografie přes celou stránku,...
Já osobně knihy s ilustracemi moc nemusím. ale fotky patřily k příběhu a z některých šel i strach, což příběhu dodávalo na atmosféře.
Zdroj
Námět knihy je pěkný, celkem jsem spokojená i s autorčiným stylem psaním, všechno rychle plyne a celkově je to prostě čtivé. Hlavní hrdina mi sice k srdci nepřirostl, ale ani nemůžu říci, že by se mi jeho charakter nelíbil. Problém jsem spíš měla s jeho dvěma kamarády - Abby a Jordanem.
Je to young adult kniha, a tak se dalo něco podobného očekávat, ale opravdu mi to lezlo na nervy - Jordan byl gay. Nechápejte to špatně, já proti tomuhle nic nemám, jen mi vadí, jak se nějaký ten gay kamarád cpe do každé druhé knihy, Abby mi přišla taková trochu mimo, někdy až přehnaně optimistická. Myslím, že by se kniha obešla i bez jejího šťourání v minulosti.
Příběh ale plynul rychle, bylo to čtivé a zajímavé, od knihy jsem se i přes nedostatky nedokázala odtrhnout.
Kniha je doporučována čtenářům od 16 let, já osobně bych ji doporučila spíše mladším čtenářům.


3 komentáře

  1. Pěkná recenze. Mě osobně se knížka taky celkem líbila a naprosto souhlasím s tím Jordanem... Zkrátka toto téma je teď všude a nemůžu říct, že by mi vadilo, ale je toho zkrátka moc... ( např. už i v The Vampire diaries máme jeden takový pár ). A naprosto souhlasím s věkem, protože to 16+ je podle mě spíše reklamní tah.
    http://fandombeforebloodcz.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, jsem ráda, že někdo se mnou sdílí stejný názor :)

      Vymazat
  2. Knihu jsem tedy ještě nečetla, ale podobně jako ty, ji mám na dlouhém seznamu knih, které si chci přečíst. Četla jsem první a druhý díl ze série Sirotčinec pro podivné děti, a musím říct, že podle popisu je dost podobná. Nejen dějem, ale i fotkami. Děkuju za recenzi a také děkuju, že jsi mě upozornila na svůj blog, jsem ráda.

    OdpovědětVymazat