ani bych se nedivila, kdybyste ve slovníku pod heslem „katastrofa”, nalezli mé jméno

Používá technologii služby Blogger.

Pár knižních otázek, na které se nikdo neptá...


Zdroj
Na dnešek jsem si pro vás vymyslela několik (podle mě) zajímavých otázek ohledně knih. Budu ráda, když i vy, na některé dotazy zodpovíte v komentářích :)

Jakou knihu by sis vzala na opuštěný ostrov?
Nejspíš něco ve stylu Jak postavit vor, Jak přežít na opuštěném ostrově, nebo nějakou takovou příručku. (Upřímně ani nevím, jestli zrovna tyhle konkrétní knihy existují, ale něco na ten způsob by bylo fajn.)

Představ si, že by si do konce života mohla přečíst už pouze jednu knihu. Jaká by to byla?
Když přehlédneme to, že bych to mentálně neunesla a poohlížela se po nějakém pěkném mostu, z kterého by se dalo dobře skákat, tak by to byla...
To nejde! Určitě by to bylo něco, co jsem už četla a oslovilo mě to. Jsem tak trochu srab a představa, že bych si vybrala jako svou poslední knihu nějakou takovou, co by mě nebavila...
Možná Vypravěčku od Jodi Picoult, 15 minus od Tomáše Zářeckého, Harryho Pottera nebo Hru o trůny. Na světě je prostě tolik krásných knih, že nelze vybrat jen jednu.

 Je nějaká kniha, kterou by si nejraději vzala a rozmixovala  v mixéru, zapálila ji, nabídla svému psovi ke svačince, nebo  ji přejela parním válcem?
Já knihy zásadně neničím, ať se mi jejich obsah líbí či ne! Prostě zničit knížku je pro mě zločin. Dokonce ani Stmívání či  Padesáti odstínům šedi bych tohle neprovedla (a to nemám
o  těchto knihách zrovna nejlepší mínění). Tolik lidí bylo potřeba  k tomu, aby něco takového vzniklo a toho času, kolik do toho ti  lidé vložili. A proč? Abych si pak já mohla dělat papírový  koktejl z jejich díla?

To, že se to nelíbí mně, neznamená, že se to nemůže líbit někomu jinému. Raději bych knihu darovala.

Jakou nejdivnější věc jsi dělala s knihou?
Většinou tedy knihy jenom čtu a přemisťuji je z jedné poličky na druhou. Teď mě tak napadá, že jsem vlastně využila několik tlustších bichlí jako podložku pro foťák (na co si kupovat stativ, když si můžete udělat svůj vlastní a mnohem originálnější?)

Dostala si se do nějaké trapné situace, která nějakým způsobem souvisela s knihami?
Tak to mě nic nenapadá. Pokud jako knihu můžeme považovat i učebnici, tak takových situací bylo spousty. Co se týče fyziky nebo matematiky, dokážu být někdy opravdu hodně směšná (pochopitelně neúmyslně).

Kdyby si uvízla v knize, kterou máš rozečtenou, co by se s tebou momentálně dělo?
Vzhledem k tomu, že čtu Bouři mečů (třetí kniha ze série Píseň ledu a ohně - známější v seriálové podobě Hra o trůny), tak bych byla vážně hodně, hodně, hodně v háji.
Nejspíš bych právě umírala nějakou pomalou a bolestivou smrtí.


-Ginger