ani bych se nedivila, kdybyste ve slovníku pod heslem „katastrofa”, nalezli mé jméno

Používá technologii služby Blogger.

Hra o trůny

Hra o trůny
Zdroj
Autor: George R. R. Martin
Originální název: A Game of Thrones
Nakladatelství: HarperCollinsPublishers ( v ČR TALPRESS)
Rok vydání: 1996 ( v ČR 2011 )
Počet stran: 846
Mé hodnocení: ★★★★

Anotace: Úvodní část epického fantasy eposu odehrávajícího se ve světě temného středověku, mezi statečnými rytíři, mocnými čaroději, draky, zlovlky a čarostromy...
Jako strážce severu lord Stark považuje za prokletí, když ho král Robert pověří úřadem pobočníka vladaře a vyšle ho na jih, odkud se zatím nikdo z jeho rodiny nevrátil. Bezejmenní staří bohové nemají na jihu žádnou moc, Starkova rodina je brzy rozdělena a pobočník sám je polapen do sítě nebezpečných intrik. Ba co hůř, v exilu ve Svobodných městech za mořem dospěl pomstou posedlý chlapec. Jako dědic šíleného Dračího krále, jehož rodina byla vyvražděna, si dělá nárok na trůn. A na severu, tam za Zdí, kde člověk nemůže nikdy říct, co je živé a co ne, se mezitím houfují mrtvé armády Jiných, které vyčkávají na konec léta a nadvládu dlouhé zimy. Příběh zrady a ambicí, lásky, čar a kouzel může začít. Zima přichází!

Ti z vás, co sledují můj blog, vědí, že jsem nadšená fanynka seriálu Game of Thrones. Šestá série ale vyjde až za nějakou tu dobu, a tak jsem se rozhodla, si ji zkrátit přečtením knih.
Sice jsem již dopředu věděla, kdo, kdy, a jak umře, a co se stane, ale i tak mě kniha velmi bavila. Tento první díl ze série Píseň ledu a ohně odpovídá první seriálové sérii. Ještě na chvíli zůstaňme u srovnávání seriál vs. kniha.
Seriál je opravdu do detailů natočen podle knihy (jak vývojová linka, tak i kostýmy a prostředí byly totožné), za což velmi chválím jeho tvůrce. Jediná věc, která trochu neodpovídala, byl věk představitelů Jona Snowa (bastard lorda Starka) a Daenerys (sestra Viseryse - v anotaci je popisován jako dědic šíleného Dračího krále), kteří byli v literární předloze o dost mladší.
Můj největší problém (přesto zanedbatelný) s touto knihou byl ten, že moje představivost nefungovala tak, jak měla. Knižní hrdiny jsem si automaticky spojovala s tváří herců, s čímž mívám problémy např. i při čtení Harryho Pottera. To je ovšem můj problém a moje hloupost, že jsem se jako první vrhla na seriál. Knížka je silnější, ale vzhledem k čtivosti příběhu, vám to uteče jako nic.
Pro milovníky draků a soubojů mezi rody je tato sérii naprostým literárním skvostem. 

                                                                                                                                                                                                          -Ginger

17 komentářů

  1. Je to dokonalá kniha! Ale já radši koukám na seriál :D #staynoob :D
    Jinak máš nádherný blog! Sleduju ho už dýl a absolutně ho miluju! :)
    www.catherineribbon.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát děkuju :) Seriál je skvělý, takže ti rozumím :D

      Vymazat
  2. Já to nečetla ani neviděla :) ale slyším na to hodně chváli
    Denisse Beauty

    OdpovědětVymazat
  3. Konečně opět někdo další! Já tento seriál úplně zbožňuji, je to moje velká srdcovka. První díl jsem také přečetla a bylo to super, k ostatním jsem se ale ještě nedokopala. Super článek! :)
    www.lucastirska.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Mě nadchlo jak knižní, tak seriálové zpracování. Čekám na další dávku jak na smilování :)

    OdpovědětVymazat
  5. Miluji tuhle sérii, v seriálu jsem pozadu, ale knihy mám přečtené už dávno :)
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to ti závidím, já na další díly knížky teprve čekám, než se ke mně dostanou. V knihovně jsou neustále vypůjčené, a co si budeme povídat, knihy nejsou nejlevnější... :(

      Vymazat
    2. Jsou drahé no, já je měla půjčené od přítele :)

      Vymazat
  6. Také si čekání na šestou serii krátím čtením knih. Píseň ledu a ohně jsem sice ještě nedočetla, ale fakt mě to moc baví. Já ji čtu pouze v mobilu. Ale s tou představou mám stejný problém, když už jsem viděla film, prostě si ty postavy představuji tak, jak jsou ve filmu... :)

    OdpovědětVymazat
  7. Knihu som nečítala, film som nevidela. Ale stále o tom rozmýšľam! :D

    OdpovědětVymazat
  8. Další z knížek, na které se chystám :D ovšem taky se bojím toho jak můj zážitek z knížky ovlivní to, že jsem viděla jako první seriál. :/ :)
    http://fandombeforebloodcz.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můj zážitek ze čtení ovlivnil seriál celkem dost, ale tak uvidíš, když tě to nebude bavit, přestat může kdykoliv :)

      Vymazat