ani bych se nedivila, kdybyste ve slovníku pod heslem „katastrofa”, nalezli mé jméno

Používá technologii služby Blogger.

Červený vrch

Zdroj
Autorka: Jamie McGuire
Originální název: Red hill
Nakladatelství: Atria Paperback ( ČR Fortuna Libri)
Rok vydání: 2013 (ČR 2014)
Počet stran: 328
Mé hodnocení: 

Anotace: 
Jak se zachovat, když ten, pro koho byste položili život, vám o něj začne usilovat?
Scarlet je rozvedená, pětatřicetiletá matka dvou dcer a pracuje jako rentgenová laborantka. Je pátek odpoledne a má službu v nemocnici, dcery poslala na víkend za otcem. Na příjem přivážejí umírající, ošklivě pokousanou a vyhublou dívku, a její rentgenový snímek prozrazuje to, o čem se v lékařských kruzích s hrůzou již pár dnů hovoří. Z Evropy se šíří záhadný virus a svět je zachvácen pandemií, která postupuje neuvěřitelně rychle. Projevuje se nesnesitelnou bolestí břicha a bleskovým úbytkem váhy, a pak už je jen smrt. Mrtví však nenacházejí klid, ale mění se v šouravé zombie, a hledají, čím by ukojili svůj neutišitelný hlad. Vábí je lidské maso a lačně se na ně vrhají. Jedinou obranou živých je rychlost a zásah do mozku zombie. Scarlet se upne k tomu, aby zachránila své dcery za každou cenu. Musí je odvézt na jediné bezpečné místo k přežití, které zná. Na ranč Červený vrch.


Ke knize jsem se dostala díky doporučení booktuberky Rodaw, která ji opravdu chválila a anotace zněla opravdu zajímavě.
Byla jsem celkem zklamaná, když jsem zjistila, že příběh není jen o Scarlet, ale vystupují zde i další postavy se svým vlastním příběhem. To mi trochu vadilo, protože nemám ráda, když je hrdinů v knize moc. Přemýšlela jsem zda knihu nemám odložit, ale vzhledem k tomu, že jsem nedočetla ani knihu Krásná katastrofa od stejné autorky a řekla jsem si, že aspoň tento její příběh si zaslouží šanci, pokračovala jsem.
Další věc, z které jsem nebyla úplně nadšená, byli zombíci. O těch jsem ale věděla již dopředu, a tak jsem si nemohla stěžovat. Nakonec autorka dokázala něco nemožného, ty šouravce jsem si nakonec přece jenom oblíbila!
Námět knihy byl opravdu skvělý, jen mě moc nezaujalo zpracování. Až moc se to celé zaobíralo vztahy mezi jednotlivými postavami než dějem.
Oproti Krásné katastrofě to byla ale příjemná změna :)

10 komentářů

  1. jako fanynku the walking dead to oslovilo až moc. Asi po ní kouknu jen doufám že mě taky nebude vadit zpracování :)
    http://whimsiccal.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. Červený vrch bych si ráda přečetla, také mě na ni navnadila Rodaw a tak jsem zvědavá jak se mi bude kniha líbit. Také Krásnou katastrofu bych si ráda přečetla a když čtu, žes ji nedočetla, tak doufám. že to já mít nebudu. Tak uvidíme jestli se mi budou knihy líbit nebo ne. :)
    Blog:Reading With Lucy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro mě osobně byla Krásná katastrofa až moc taková romantická a moc teenagerská, ale tak každému se líbí něco jiného, rozhodně to zkus a uvidíš :)

      Vymazat
  3. Ke knize jsem se také dostala díky Rodaw a po přečtení pár stránek jsem knihu odložila, protože mě nezaujala. Takže Červený vrch je pro mě velké zklamání :/
    http://catherineschon.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu, také jsem chtěla přestat ve čtení, ale dočetla jsem to a zas o tolik si nepřišla :)

      Vymazat
  4. Koukala jsem na ni v knihkupectví a zpočátku anotace pro mě vypadala zajímavě, ale jakmile jsem narazila na ty zombie, říkala jsem si, ne, tak tohle ne. To není nic pro mě. Nicméně jestli trošku stála za to, možná ji dám ještě šanci... :). ...A máš skvěle propracovanou recenzi, přesně, výstižně, ale stručně, a to se dnes málo vidí. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to moc děkuji :) Zombíky nemám ráda, ale tady mi nějak moc nevadili, což jsem byla opravdu mile překvapena. Co mi ale vadilo byly ty vztahy, takže pokud máš něco takového naopak ráda, tak bych jí šanci ještě dala ;)

      Vymazat
  5. zboznujem zombie tematiku a po knihe sa určite poobzerám :)
    www.danycuks.com

    OdpovědětVymazat