ani bych se nedivila, kdybyste ve slovníku pod heslem „katastrofa”, nalezli mé jméno

Používá technologii služby Blogger.

Rozhovor s Danielem Fialou - tvůrcem Databáze knih

Databázi knih navštěvuji opravdu často, oblíbila jsem si ji mnohem více než populární zahraniční Goodreads. A jelikož jsem (někdy až nezdravě) zvědavý človíček,  zajímalo mě, jak vlastně takový projekt vznikl. Po kontaktu s Danielem Fialou, který byl velmi milý a ochotný se mnou udělat rozhovor, jsem ovšem zjistila, že mě někdo předběhl.
Nehodlala jsem se však tak lehce vzdát a vymyslela jsem pár otázek, které jsem v předchozím rozhovoru (zde) nenašla.

Obrázek pochází z Facebooku Databáze knih


Dáváte přednost běžným či elektronickým knihám?
Když se mi kniha líbí, tak mi na její formě až tak nezáleží. Zatím ale čtu ve větší míře knihy papírové.

Jaká byla úplně první kniha, která se na Databázi knih objevila?
První vložená kniha byla Pán prstenů: Dvě věže, a to i přesto, že jsem ji nikdy nečetl. Ani nevím, proč zrovna tato kniha...

Měl jste někdy pocit, že nemá cenu v tomto projektu pokračovat, ať už kvůli nízké návštěvnosti,časové náročnosti,...?
Asi po dvou měsících od spuštění Databáze (začátek roku 2009) jsem měl pocit, že jsem na sebe vzal moc těžké břemeno. Naštěstí mě to rychle přešlo a to i díky uživatelům, kterých se na webu začalo objevovat čím dál více. Zjistil jsem, že na to nejsem sám a že když nepovolím, mohl by se z toho stát velký web, což se nakonec zaplaťpánbůh povedlo :-)

Co si myslíte o povinné četbě? Jaký jste k ní měla jako student vztah?
Pokud jde o povinnou četbu, samozřejmě by měli mít studenti povědomí o zásadních knihách, ale vzpomínám si, že jsem z ní vždy nebyl nadšený a určitě jsem jich řadu nečetl, ale jen si zjistil jejich hlavní děj. Nevím jak přesně je to dnes, ale pokud je nabídnut větší seznam knih a z něho si mohou studenti vybrat, je to podle mého názoru v pořádku. Jestli jsou ale nuceni číst konkrétní seznam knih proti své vůli a zájmu, není to úplně dobrá cesta.

Momentálně je na Databázi přes 94 tisíc registrovaných uživatelů, co by pro Vás znamenalo pokoření 100 tisíců uživatelů? Uspořádal byste pro ně na stránkách něco speciálního, pořádně byste to oslavil nebo byste se spokojeně pousmál a více to neřešil?
Zatím nemám žádný nápad na oslavu tohoto milníku, ale uvidíme. Myslím, že těch sto tisíc by mohlo být překonáno již za pár měsíců. Každopádně bych se spokojeně pousmál, ale obávám se, že krátce na to bych začal vyhlížet 150 tisíců uživatelů :-)


Používáte Databázi knih? Určitě mi do komentářů napište, jak jste s ní spokojení! A pokud náhodou ještě nepatříte mezi její uživatele a milujete čtení knih, rychle se koukejte zaregistrovat, ať pomůžete panu Fialovi dosáhnout stovky!  Můj profil


7 komentářů

  1. Super rozhovor. Databazi miluji, jsem na ni denne a pravidelne aktualizuji profil, za me paradni web.
    Giveaway / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem už dávno zaregistrovaná a také jsem na tom dost ulítlá. Také mě více baví než GoodReads na GoodReads chotím jen psát na jaké straně se zrovna nacházím. Moc se mi databáze líbí. Skvělí rozhovor. :)
    Reading With Lucy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. GoodReads mi přijde celkově taková nepřehledná, takže Databáze u mě jednoznačně vede! Jsem ráda, že sdílíš stejný názor. Děkuji za milý komentář :-)

      Vymazat
  3. Databázeknih.cz je super server, velmi ho oceňuji! Zajímavý rozhovor :)

    OdpovědětVymazat
  4. Jsem neskutečně vděčná za databázi, vyhlížela jsem jí snad 5 let, hrozně mi chyběla knižní obdoba csfd :D a teď když konečně můžu, tak databázi velmi aktuálně využívám, nevím co bych si bez ní počala. Ale mám problém, neexistuje aplikace na iphone :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě ani nenapadlo, vzhledem k tomu, že mám mobil s androidem. Tak třeba se jednou dočkáš... :)

      Vymazat