ani bych se nedivila, kdybyste ve slovníku pod heslem „katastrofa”, nalezli mé jméno

Používá technologii služby Blogger.

Návnada

Zdroj
Autor: J. Kent Messum
Originální název: Basit
Nakladatelství: Alpress
Rok vydání: 2013
Počet stran: 221
Mé hodnocení: ★★★★★

Anotace:
Šest lidí se probudí na opuštěném ostrově, aniž tuší, jak se sem dostali. Všechny drží ve spárech neovladatelná závislost na heroinu. Z lodi kotvící na dohled jim nikdo nespěchá na pomoc. Pak najdou vzkaz, že pro další dávku si musí doplavat na vedlejší ostrov přes zátoku zamořenou žraloky. Pozorovatelé na lodi se baví a sázky na život se zvyšují…




,, Z-zapomeň na ni," vyhrkl. ,,Je mrtvá. Oddělali ji",, Oddělali?" Ale proč?"Felix ztěžka polkl. ,, Mysleli si, že odmítla pokračovat."Nash se k němu otočil. ,, Tak to měl bejt ten tvůj experiment?",, Potřebovali jsme vědět, co se stane, když se nebudeme řídit jejich příkazy...",, Kurva, Felixi, ty seš stejnej jako oni!"


Do knihy jsem vkládala velká očekávání, všechny je do detailu splnila. Miluji takovéto vyvražďovací knihy! Trochu mě zaráží to přirovnání k Hunger games. Proč jsou všechny vyvražďovačky přirovnávané k Hunger games? Mám tu sérii ráda, ale už mi leze na nervy, jak jsou s ní všechny knihy srovnávány jen proto, že tam lidé také umírají. Hunger games mi to totiž v ničem jiném nepřipomínalo.
Líbilo se mi, že každé postavě byl věnován stejný prostor a každý se dočkal minimálně jedné své kapitoly. Autor opravdu bravurně popisuje chování skupinky feťáků, kteří touží po další dávce tak moc, že jsou schopni položit za ni svůj život.
Ještě k těm samotným drogově závislým - skvělý nápad! U většiny knih tohoto typu šlo o to, že "soutěžící" se snažil přežít kvůli penězům, které na něho v cíli čekají. Tady to bylo jiné, šlo o na první pohled neškodnou věc. Kdo by přece riskoval svůj život kvůli trochu heroinu?
Každá postava je tak trochu jiná a dozvídáme se o jejich běžném životě. Já osobně jsem si moc oblíbila Ginger, tak trochu mrchu, u které mě moc bavilo sledovat její změny chování.
Je tu dostatek postav, abyste si našli svého favorita.
Kniha je velmi poutavě a čtivě napsaná. Je opravdu tenká a krátká, takže do kabelky na cesty ideální (jen si jí prosím vás neberte, pokud jedete někam na ostrov, který neobývá moc lidí...!).
Podle mého názoru je kniha i zajímavá z výchovného hlediska, když tedy přehlédneme ta sprostá slova.
Na koho si vsadíte, vy?

2 komentáře

  1. Nelíbí se mi obálka, ale jinak kniha vypadá slibně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obálka se mi také moc nelíbí, ale jak se říká: Nesuď knihu podle obalu :-)

      Vymazat