ani bych se nedivila, kdybyste ve slovníku pod heslem „katastrofa”, nalezli mé jméno

Používá technologii služby Blogger.

Erebos - hra která zabíjí

Zdroj
Autorka: Ursula Poznanski
Originální název: Erebos
Nakladatelství: Loewe Verlag GmbH ( v ČR Fragment)
Rok vydání: 2010 ( v ČR 2011)
Počet stran: 318
Mé hodnocení: ★★★★★

Anotace:
Na jedné londýnské škole si mezi sebou žáci začnou předávat podivné balíčky, jeden se nakonec dostane i ke zvědavému Nickovi. V balíčku je DVD s počítačovou hrou. Hrou napínavou, a hlavně velmi inteligentní. Proč o ní ale nikdo nesmí mluvit a hráči musí dodržovat přísná pravidla? Na druhou stranu jim hra dokáže splnit i ta nejtajnější přání. Pokud neposlouchají nebo se znelíbí poslovi se žlutýma očima, čeká je trest. Jak je ale možné, že hra o každém všechno ví a neuděluje hráčům úkoly jen ve hře, ale i v realitě? Co hra vlastně chce? A jak ji může Nick zastavit?


Knihu jsem si rozhodla přečíst na základě kladných recenzí a opravdu toho nelituji. Sice jsem si představovala trochu něco jiného, obzvláště pod tím podnázvem - Hra, která zabíjí.
Nevím proč, ale myslela jsem si, že hráči a jejich virtuální postava spolu budou nějakým způsobem propojeny (stane se něco postavičce, odnese to i hráč a naopak).
Autorka to pojala ale úplně jinak, za což jsem jí moc vděčná, protože ta moje teorie je opravdu nereálná, a tady se mi právě líbila to, že to tak nějak celkem reálné i bylo ( i když to tak chvílemi opravdu nevypadá, musíte si počkat na konec).
Tohle byla moje první kniha od autorky a rozhodně mě navnadila  na ty další (které mám stejně, už strašně dlouho ve svém must read seznamu). Velmi povedeně popsala jednotlivé postavy ( i ty virtuální), ale nejvíc kladných bodů získává za samotnou počítačovou hru.
Při čtení jsem prožívala přesně to samé, co hlavní hrdina. Oslavovala jsem s ním jeho vítězství a oželela prohry. Stejně jako jeho, mě hra naprosto pohltila a udělala ze mě závislou.
Dokonce jsem se při čištění zubů přistihla, jak přemýšlím o tom, jakou postavu bych si vybrala já, jaké schopnosti bych ji přiřadila,...
Takže pokud někdo někdy vynalezne něco podobného jen bez těch destruktivních věciček, může se mnou počítat! :-)
Máte zkušenosti s knihami této autorky? Co na ně říkáte, a jaká se vám líbila nejvíce?