ani bych se nedivila, kdybyste ve slovníku pod heslem „katastrofa”, nalezli mé jméno

Používá technologii služby Blogger.

Ve stínu černých ptáků

Autorka: Cat Wintersová
Zdroj
Originální název: In the Shadow of Blackbird
Nakladatelství: Amulet Books ( ČR Jota)
Rok vydání: 2013 ( ČR 2014)
Počet stran: 352
Moje hodnocení: ★★★★☆
Anotace:
V roce 1918 si v kalifornském San Diegu vybírají svou daň smrtící chřipka a první světová válka. Šestnáctiletá Mary Shelley Blacková, pojmenovaná po slavné autorce románu o Frankensteinovi, dívka s přírodovědným nadáním, která se ocitla bez rodičů, odjíždí ke své tetě z Portlandu v Oregonu do San Diega.
Zděšeně sleduje, jak se zde zoufalí pozůstalí hrnou na seance a k fotografům duchů, kde hledají útěchu. Jedním z takových fotografů je i bratr jejího milého Stephena Emberse Julius, jehož Mary Shelley považuje za podvodníka.
Po Stephenově smrti na válečné frontě ve Francii se Mary Shelley vystaví v bouři bleskům, je zasažena a nakrátko umírá. Když se vrátí mezi živé, má zvláštní schopnost – cítit chuť emocí. Stephenův duch se k ní v noci vrací a prosí ji o pomoc – nemůže odpočívat v pokoji, protože ho mučí tajemní obrovští černí ptáci.
Uvěří Mary Shelley v existenci duchů? A podaří se jí odhalit důvod Stephenova utrpení a pomoci mu?


,, ... Ta ubožačka si ubrousila prsty až na kost, aby zabezpečila námořnictvo, a vy ji tady teď necháte umírat." ,, Slečno, máme její jméno na seznamu. Přijedeme, jak nejdřív budeme moct." ,, Vy nejste opravdový vlastenec. Nejste stoprocentní Američan." ,, Slečno, - " ,, Promiňte, bylo hrozné něco takového říct. Nesnáším, když to lidi říkají. Určitě jste milý člověk." ,, Slečno, máte unavený hlas. Nejste taky nemocná?" ,, Já jsem zdravá jako ryba. Nikdy mi nebylo líp. Taky máme krásné počasí, že? Skvělý den na šálek čaje s mým krásným mrtvým chlapcem a umírající tetou."


Duchařské knihy moc nemusím, ale tahle se mi překvapivě líbila. Nejspíš za to může ta doba, do které je příběh zasazen. První světová válka a epidemie španělské chřipky je naprosto perfektní kombinace! Hlavní postava Mary Shelley se mi nijak extra nelíbila, byla taková až moc "správná" - chytrá, spravedlivá, soucitná, krásná, blablablabla,...
Navíc měla neuvěřitelné štěstí ( což se nedá říci o jejím otci a příteli ), přežila zásah bleskem, chřipku, boj o život s vrahem jejího přítele,... Mary mi přišla tak trochu jako Voldemort, kdyby se stal jeptiškou (otřesná představa).
S postavama jsem se prostě nijak nezžila. Snad jediný, kdo mi přišel sympatický, byla knihovnice a pár vojáků, o které Mary pečovala v Červeném kříži.
Jinak jsem žádný problém s knihou neměla. Dějem nás provázely fotky nemocných, vojáků, zákopů,...
To se mi opravdu moc líbilo. Další plus pro mě bylo grafické zpracování knihy (nadpisy kapitol), ty byly opravdu krásné - stejně jako obálka.
Druhá část knihy plynula opravdu dost rychle a došlo tam ke spoustě zajímavým odhalením a zvratům.
A jako vždy, se mi nepodařilo odhalit vraha! Be bad detective forever!
Knihu rozhodně doporučuju jako takovou oddychovku, protože i přes to, že je z prostředí, kde převládá smrt, autorka to nepojala nijak dramaticky.
Příběh je čtivý, originální a zajímavý, rozhodně nešlápnete vedle, když si knihu přečtete ;)