ani bych se nedivila, kdybyste ve slovníku pod heslem „katastrofa”, nalezli mé jméno

Používá technologii služby Blogger.

Půl roku v knihách

To to letí. Polovina roku 2015 je za námi, a jelikož jsem většinu tohoto půlroku strávila zalezlá v posteli s teplým čajem a knihou, tak by bylo fajn si udělat takovou malou rekapitulaci knih, které jsem za tu dobu stihla přečíst. Jsem ze sebe celkem zklamaná, dělá to jen 26 knih. Ale tak snad bych se mohla vymluvit na školu a přípravu na přijímací zkoušky?
Zdroj
1. První knihou, kterou jsem přečetla, jen tak ze zvědavosti, v roce 2015 byla velmi diskutovaná kniha Padesát odstínů šedi. To nebyl zrovna nešťastnější začátek. Kniha mi přišla naprosto příšerná! Můžete mi, prosím, někdo vysvětlit, co to je vnitřní bohyně?  Hodnocení: 1/5
2. Druhá kniha mi naštěstí trochu vylepšila náladu po předchozí zmiňované knize. Tou byla Analfabetka, která uměla počítat od Jonase Jonassona, zároveň to byla moje první kniha od tohoto autora. Analfabetka byla opravdu zajímavá, vtipná a čtivá kniha, už dlouho se chystám, že si přečtu od Jonassona Stoletého staříka, ale furt mi to nijak nevyšlo. Hodnocení: 4/5
3.Po Vánocích a Silvestru toho v peněžence moc nezbylo... ať žijí Levné knihy! Moje třetí kniha v tomto roce byla Závist od Grega Olsena, a i když jsem čekala něco jiného bylo to vcelku příjemné čtení, ale nic světoborného. Hodnocení: 3/5
4. Levné knihy u nás opravdu frčely, a tak i čtvrtý knižní úlovek pochází právě odtud. Není jim nikdo jiný než Čísla 2 od Rachel Ward. Pohodové, oddechové čtení :-) Hodnocení: 4/5
5. Karlík a továrna na čokoládu - jsem strašná, ale film jsem viděla někdy teprve v lednu či únoru tohoto roku, i když je tak strašně známý. Film se mi zalíbil, a tak jsem šáhla i po knize. Osudová chyba - kniha se mi nelíbila, a i přes to, že je tak tenká, jsem ji četla opravdu dlouho. Jedna z mála knih, u které se mi více líbí filmové zpracování. Hodnocení: 1/5
6. A na řadu přichází moje první Kingovka - Carrie. Ta mě tedy moc nezaujala, nelíbilo se mi, jak byl příběh propleten s novinovými články, výslechem,... Prozrazovalo to děj dopředu. Námět moc pěkný, ale zpracování se mi moc nelíbilo. Hodnocení: 2/5
7. Miluji dystopické knihy. Jednou z mých oblíbených sérií je Monument 14 od Emmy Laybourne. Mou sedmičkou letošního roku je první díl této série. Hodnocení: 5/5
8. Další knihou je populární Selekce od Kiery Cass. Kniha se mi i přes svou strašnou předvídatelnost líbila. Hodnocení: 4/5
9. Pochopitelně jsem si po tak dobrém prvním dílu Monumentu nemohla nechat ujít ani druhý - Monument 14 - Město v plamenech.
10. Další se mi dostala do rukou kniha Překroč svůj stín od Katie McGarry. Řeknu vám tedy, nic moc.Nápad rozhodně pěkný, ale ubrala bych trochu toho klišé a předvídatelnosti.  Hodnocení: 3/5
11. Oh, ano! Konečně se k ní dostáváme. Jedenáctkou je Past od Lauren DeStefano, první díl dystopické série, kterou jsem si oblíbila stejně jako Monument. Ale i takto nebude za plný počet bodů, proč se dočtete v mé recenzi na tuto knihu. Hodnocení: 4/5
12. A samozřejmě na mém seznamu nesmí chybět ani Greenovka. Tou jsou protentokrát Papírová města. Celkově mi to přišlo dosti podobné Hledání Aljašky, obzvláště, co se týče postav. Pan Green mě trochu zklamal. Hodnocení: 3/5 (recenze)
13. Když uvěříš od Jessici Inclán - naprostá katastrofa! (recenze) Hodnocení: 1/5
14. Čtrnáctku obsadilo opravdu krátká knížečka Morová epidemie od Pamely Oldfiled. Byla psána opravdu velmi jednoduchým, takovým trochu dětským jazykem, zápletka ale moc pěkná. 
Hodnocení: 3/5
15. Nejlepší kniha tohoto půl roku,.. připravte fanfáry.... tamtatadadá!!! 15 minus od Tomáše Zářeckého (zajímavé, moje patnáctá přečtená kniha... náhoda?) jsem si přečetla na základě doporučení Rodaw (rozhovor s ní zde). Měl by se podle ní natočit film! Miluji vyvražďovačky!! Knihu bych tu mohla vychvalovat až do nebes, ale lepší bude, když si přečtete mou (už tak dost) pochvalnou recenzi. Hodnocení: 6/5 (pět je pro tuto knihu málo).
16. Útěk z tábora 14 pro mě zatím největší letošní zklamání. Hodnocení: 3/5 (recenze)
17. Jako milovnice divergentní série od Veronici Roth jsem si nemohla nechat ujít ani Čtyřkovy divergentní povídky. Hodnocení: 3/5 (recenze)
18. Na doporučení pana Kinga na přebalu knihy jsem se pustila i do knihy Oddíl od Nicka Cuttera. Hodnocení: 3/5 (recenze)
19. Konečně zase nějaká kráska do sbírky. Vypravěčka od Jodi Picoult mě donutila pořádně se zamyslet nad tím, čeho všeho jsou lidé schopni. Hodnocení: 5/5 (recenze)
20. A jako ta největší fanynka seriálu Once Upon a Time jsem si musela přečíst i knihu napsanou podle seriálu. Po Útěku je tato kniha druhým největším zklamáním. Hodnocení: 2/5
21. King dostal druhou šanci a tedy musí říct, že si u mě opravdu knihou Dlouhý pochod vylepšil skóre. Hodnocení: 4/5 (recenze)
22. Na co Alice zapomněla - další kniha z žánru, který se u mě moc nevídá. Nemohla jsem si ale nijak stěžovat, děj plynul rychle, příběh byl zajímavý,... Trošku něco jiného :-) Hodnocení: 4/5 (recenze)
23. Dvacátou třetí knihou v pořadí je Wellsův Nejsem sériový vrah. Toho démona si mohl odpustit, ale jinak naprosto perfektní. Hodnocení: 4/5 (recenze)
24. Moje první kniha zabývající se tak trochu první světovou válkou Ve stínu černých ptáků, která mě naprosto uchvátila svou obálkou, přišla na řadu jako další. Hodnocení: 4/5 (recenze)
25. Série o skupince dětí z Monumentu jsem zakončila báječným třetím dílem Monument 14: Nebezpečná cesta. Kvůli konci bych autorku nejraději vykuchala, ale i tak byla kniha moc fajn. Hodnocení: 4/5 (recenze)
26. A poslední knihou tohoto půlroku je Horečka ( pokračování knihy Past) od Lauren DeStefano. Je opravdu obrovská škoda, že se v Čechách nedočkáme třetího dílu. Hodnocení: 4/5

Momentálně dočítám pokračování knihy Nejsem sériový vrah - Já monstrum a Stalkera od Larse Keplera a obě mě zatím neskutečně baví.
Předevčírem jsem se pořádně vyřádila v Levných knihách, takže na léto tu na mě čeká kolem osmi knih + šesti eknih, tak snad to všechno stihnu :-)

A co, vy? Četli jste nějakou knihu, kterou jsem zmínila? Jaká kniha vás za letošek nejvíce zklamala, a jaká naopak překvapila? Byla bych také moc ráda, pokud víte o nějaké dobré vyvražďovací knize, kdybyste mi napsali název do komentáře. 
Mějte se krásně a hlavně čtěte!! :-)


8 komentářů

  1. Zkusím 15 minus od Tomáše Zářeckého - díky za tip!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáš zač. Rozhodně nebudeš mít čeho litovat :-)

      Vymazat
  2. Kdybych měla takový článek dělat já, tak bych tu se svými doposud 66 přečtenými knihami byla hodně dlouho. Každopádně, klobouk dolů. Máš tam opravdu zajímavé kousky, které stojí za přečtení. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Páni 66! Nádherné číslo :-) Článek by se ale asi nepsal zrovna nejlépe :D

      Vymazat
  3. Analfabetku si chci také přečíst. :) Moc hezký článek!

    OdpovědětVymazat
  4. Děkuji :-) Analfabetka rozhodně stojí za přečtení!! :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Kinga zboznuji, doporucuji Rbitov zviratek, ten miluji. Padesat odstinu sedi mam naopak rada, o vikendu jsem zkoukla i film a jsem nadsena.
    Giveaway / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě se prostě 50 odstínů šedi nelíbilo, možná to bylo všechno kvůli mému obrovskému očekávání, když se o tom tolik mluvilo. Na Řbitov zvířátek se chystám :-)

      Vymazat