ani bych se nedivila, kdybyste ve slovníku pod heslem „katastrofa”, nalezli mé jméno

Používá technologii služby Blogger.

Nejsem sériový vrah

Autor: Dan Wells
Originální název: I Am Not a Serial Killer
Nakladatelství: BB/art s.r.o.
Rok vydání: 2012
Počet stran: 221
Moje hodnocení: ★★★★☆


Anotace:
Patnáctiletý John Wayne Cleaver je nebezpečný a dobře to ví. Je posedlý sériovými vrahy. Nechce se však stát jedním z nich, a proto si ve svém vlastním zájmu – a v zájmu bezpečí svých blízkých – stanovil přísná pravidla, jimiž se řídí. Snaží se žít normální život tak, jako by šlo o soukromé náboženství, které jej může ochránit před zatracením. Johnova matka provozuje pohřební ústav a s mrtvými těly se tak setkává od dětství. Vlastně je má rád. Mrtvoly nevyžadují ani neočekávají empatii, kterou John neumí poskytnout. Možná proto rozpozná, že na těle, které policie nalezla v jedné zadní uličce, je něco divného – a uvědomí si, co tato odlišnost znamená. Poprvé se tak John musí postavit tváří v tvář nebezpečí, které nevychází přímo z něj a neumí je ovládat. Zlu, jež může ohrozit všechno a všechny, které by měl mít rád – kdyby ovšem mohl.

,, Ted Bundy," řekl jsem. ,, V sedmdesátejch letech zabil po celých státech asi třicet lidí. To kvůli němu přišli s tím termínem ,sériovej vrah'. "
,, Ty teda víš pěkně divný věci, Johne."
,, No a než ho popravili, v jednom rozhovoru řekl, že když někoho zabiješ a máš dost času, tak ta oběť se může stát, kým ty budeš chtít."

Na tuhle knihu jsem čekala dost dlouho, a tadadadá... konečně se ke mně dostala!! S tak zajímavou hlavní postavou jsem se ještě nikdy nesetkala. Kluk, trpící nedostatkem empatie, pojmenovaný po dvou sériových vrazích  a ještě navíc jako vražedná zbraň, jenž je posedlý mrtvolami a vrahy. Vytvoří si sám soubor pravidel, který drží jeho druhé "zlé já", dychtící po krvi, na uzdě. Když se ve městě objeví vrah, pravidla ale musí stranou, a tak se Johnovo "monstrum" pomalu dostává na povrch.
John zjišťuje, že zločinec není, jen tak ledajakým zločincem, ale démonem.
Ano, já vím. Tady jsem se také zarazila. Démon? Vážně? Tohle je asi jediné mínus knihy. Kdyby autor zůstal v reálném světě, myslím, že kniha by byla tak o padesát procent lepší! Takhle se z toho stalo zvrhlé fantasy. I když jsem nebyla, co se týče postavy vraha, tak úplně spokojená, kniha je pro mě i tak perfektním kouskem v mé knihovničce a opravdu nelituji, že jsem si knihu pořídila.
Pokud po mé zmínce o démonech váháte, zda si knihu přečíst nebo ne, tak s tím okamžitě přestaňte a přečtěte si ji!! Věřte mi, trocha toho fantasy se zkousnout dá. Na závěr bych asi ještě dodala, že příběh je velmi vtipný a brutální. Dozvíte se například i to, co s vaším tělem udělajì po smrti, nechutné podrobnosti ze světa balzamování mrtvol a spousty dalších věcí, u kterých by se slabším povahám mohlo dělat špatně.


Máma v sobě udusila smích a pevně mě objala. Objal jsem ji taky, jaksi neohrabaně. Cítil jsem se hloupě, ale spokojeně. Monstrum se zadívalo na její krk, štíhlý a nechráněný, a představovalo si, jaké by to bylo, kdyby do něj pronikl nůž. Zamračil jsem se sám na sebe a odtáhl se od ní.

8 komentářů

  1. Ajta... čtu si tak recenzi na velmi zajímavou knihu s tím, že se po ní musím podívat, ale dojdu k "démonovi" a to nadšení nějak opadlo. :D Proti fantasy nic nemám. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu :D Já sama jsem zezačátku byla na autora dost naštvaná, ale naštěstí to nebylo nic přehnanýho.

      Vymazat
  2. To s tím démonem mě dost zklamalo, proto jsem si tuhle knihu nakonec nepořídila. Mám ráda tématiku se sériovými vrahy a fakt to zní skvěle, ale tím démonem to autor vážně pokazil :-/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když jsem v knize narazila na slovo démon, měla jsem chuť knihu zavřít a nedočíst, ale nakonec to vážně nebylo nic dramatického. Je jasné, že ne každý má na démony nervy :D

      Vymazat
  3. Tak tahle kniha vypadá opravdu zajímavě :D Možná se do ní jednou pustím. Mimochodem, skvělá recenze.

    OdpovědětVymazat
  4. Já z knihy byla nadšená, i když jsem nečekala to, jakým směrem se to nakonec vyvinulo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já také ne :D Kdo by to čekal, že milý stařec odvedle je ve skutečnosti nechutnej, téměř nesmrtelnej démon :D

      Vymazat