ani bych se nedivila, kdybyste ve slovníku pod heslem „katastrofa”, nalezli mé jméno

Používá technologii služby Blogger.

Já monstrum

Zdroj
Autor: Dan Wells
Originální název: Mr. Monster
Nakladatelství: BB/art s.r.o.
Rok vydání: 2013
Počet stran: 245
Mé hodnocení: ★★★★★

Anotace: 
Zabil jsem démona. Nevím, jestli to byl opravdový démon, jsem si však jistý, že šlo o netvora, který měl ostré tesáky, drápy a podobně, a že vzal život spoustě lidí. A tak jsem ho zabil. Myslím, že jsem udělal správnou věc. Aspoň už nikdo další neumřel. Ale ne na dlouho…

Svou temnou stránku nazývám Monstrum, sní o zakrvácených nožích a představuje si, jak by vaše hlava vypadala naražená na kůlu. Nemám rozdvojenou osobnost ani neslyším žádné hlasy, já jen... Obtížně se to vysvětluje. Často myslím na hrozné věci a chci tyhle věci uskutečnit, je pro mě proto snazší, když předstírám, že moje temné já je někdo jiný. John by přece nechtěl rozsekat svou matku na maličké kousíčky - po tom touží Monstrum.

Po té, co jsem dočetla první díl jsem okamžitě potřebovala vědět, jak to bude dál.Cítila jsem se jako závislák, který nutně potřebuje další dávku. Díky bohu jsem se jí dočkala! :-)
Ve městě se objevil nový vrah, který si vybírá své oběti mezi mladými dívkami, ty následně mučí a zohavuje do té doby, než zemřou. John porušil svá pravidla, probudil v sobě monstrum. Nutně potřebuje někoho zabít, a kdo by byl lepší kandidát, než někdo, kdo sám bere lidem životy?
Zápletka se mi líbila o dost více než v předchozím díle, kniha působila realističtěji. Stejně jsme se ale nevyhnuli démonům :-(  Velmi mě bavilo sledovat sociopata Johna, když se nehlídal a začal se chovat šíleně. Vždycky jsem nedočkavě čekala na  nějaký ten jeho výbuch. A ještě zajímavější bylo sledovat jeho sociopatské love story. Celkově jsem byla více spokojená se záporákem než v předchozím díle, rozhodně jsem byla překvapená, když jsem se dozvěděla, kdo je vrahem.  No záporákem, to jsem asi nenazvala úplně nejlíp, protože John je také svým způsobem záporák, což je dalším plusem této série - hlavní hrdina není tak úplně hrdina.
Jak jsem zmínila v recenzi na předchozí díl (zde), škoda toho démonismu, protože jinak by to byla naprostá bomba. Prvnímu dílu byla strhnutá hvězdička kvůli démonovi, tady mi to ale nijak nepřekáželo a autor si to u mě vylepšil již zmíněnými Johnovými "výbuchy".