ani bych se nedivila, kdybyste ve slovníku pod heslem „katastrofa”, nalezli mé jméno

Používá technologii služby Blogger.

Na co Alice zapomněla



Zdroj
Autorka: Liane Moriarty
Originální název: What Alice forgot
Nakladatelství: Penguin Books ( ČR Euromedia Group - Ikar)
Rok vydání: 2010 ( ČR 2015 )
Počet stran: 427
Moje hodnocení: ★★★★★

Anotace:
Když se Alice probere na zemi v posilovně, má na hlavě pořádnou bouli a myslí si, že je jí dvacet devět a čeká první dítě se svým super úžasným manželem Nickem. Jenomže pak se dozví, že se jí z paměti právě vymazalo deset let života a že je ve skutečnosti devětatřicetiletá neurotička, která nejraději tráví svůj volný čas v posilovně nebo na poradách školního výboru se ženami, jež kdysi nesnášela. Jak se to stalo, že se její život tak radikálně změnil? Proč ji její manžel nenávidí? Co tak hrozného provedla, že s ní její milovaná sestra skoro nemluví? A do toho si není schopná vůbec vzpomenout na svoje tři děti – ne, Alice se najednou vidí jinýma očima a ta nová žena, o které jí vyprávějí, se jí vůbec nezamlouvá. Najde způsob, aby se znovu stala tím člověkem, kterým bývala?


,, Je rok 1998," odvětila pohotově. O tomhle neměla pochyb. Děťátko se má narodit napřesrok, v roce 1999. Jane si přitiskla ruku na ústa. George se chystal promluvit, ale Jane mu skočila do řeči. Položila Alici ruku na rameno a upřeně se na ni zahleděla. Oči měla vykulené vzrušením.

Abych pravdu řekla, do této knihy se mi moc nechtělo, není to můj žánr a celkově ta obálka... Ne, že by byla ošklivá, je moc pěkná, ale jde o to, že je taková romantická - to srdíčko a v pozadí fialové šaty. Působí to tak romanticky, něžně, což je přesný opak knih, které čtu.
Na druhou stranu ta anotace mě celkem oslovila, to není jen tak, zapomenout deset let svého života. Rozhodně mi to přišlo originální, a také mě dost lákal ten zlatý štítek - edice světový bestseller.  A když jsem ji zahlédla v knihovně, bylo už o její nejbližší budoucí čtenářce rozhodnuto.
Moc se mi líbila změna hlavní hrdinky v průběhu knihy, to jak se za deset let naprosto změníte a nejen vy, ale i ostatní ve vašem okolí. Kniha se točí okolo příběhu Alice, která ztratila paměť (což je vcelku pochopitelné, když je to hlavní hrdinka), ale mnohem více než její příběh, jsem si oblíbila vyprávění její prababičky - blogerky a sestry Elizabeth. Zajímalo by mě, jestli ještě já budu v sedmdesáti letech blogovat?
Také jsem se naprosto zamilovala do Toma - Alicina malé syna. ( Bože, taková knižní pedofilka!)  Byl strašně vtipný a byl mi ze všech jejích dětí nejsympatičtější.
Obzvláště zajímavé bylo sledovat Alicino love story s Nickem a Dominickem. Nedokázala jsem se rozhodnout ani pro jednoho, komu bych fandila. Každou chvíli se to měnilo.
Dokážete si představit, že se bouchnete do hlavy a po probuzení zjistíte, že se rozvádíte s mužem, s kterým jste podle všeho ještě včera plánovali společnou budoucnost a zároveň randíte s ředitelem školy, kterého vůbec neznáte? Už jenom ta představa ztráty deseti let vzpomínek je otřesná!

,, Jak bys si nás maminka mohla nepamatovat?" Olivia si dala ruce v bok a vystrčila bříško. ,, Madison? Co to znamená?" Madison ji věnovala znuděný, přezíravý pohled. ,, Máma v tělocvičně spadla a uhodila se do hlavy. Slyšela jsem tetu Libby, jak říká strýčku Benovi, že máma přišla o deset let vzpomínek. Chápeš? Před deseti lety jsme ještě nebyli na světě!