ani bych se nedivila, kdybyste ve slovníku pod heslem „katastrofa”, nalezli mé jméno

Používá technologii služby Blogger.

Papírová města - John Green

Papírová města


Autor: John Green
Originální název: Paper towns
Rok vydání: 2008 (v ČR 2014 )
Nakladatelství: Dutton Books
Počet stran: 288


Anotace:
Po úspěchu románů Hvězdy nám nepřály a Hledání Aljašky vychází nyní v českém překladu další dílo veleúspěšného autora Johna Greena, který si i u nás bleskurychle získal početný fanklub. Hrdinou je Quentin Jacobsen, normální, tak trochu bojácný kluk, který má od dětství rád nespoutanou Margo. Ta mu pak jednoho dne nečekaně zaklepe na okno a vtáhne ho do podivuhodného dobrodružství. Když dívka další dny ve škole chybí, Quentin začne pátrat a brzy si uvědomí, že pro něj zanechala určité stopy. Znal vlastně Margo? A co jsou papírová města, s nimiž se nyní stále setkává? Oblíbený autor přináší brilantní příběh nabitý upřímnými emocemi, který nenechá čtenáře chladným.

"Všichni ti papíroví lidé, žijící v papírových domech..."


Byla by to vlastně taková obyčejná středoškolská story - oblíbení sportovci, roztleskávačky, vyvrhelové, šprti. A v jako snad každém příběhu z tohoto prostředì se neoblíbený a přehlížený, zamiluje do hvězdy školy.
Jenže díky Margo Rothové Spiegelmanové získala dokola omýlaná historka nový rozměr.
Margo byla celkově fajn postava, i když občas se chovala jako rozmazlenej spratek.


To stejné se ale nedá říci o Quentinovi, který se mi vůbec nezamlouval. Byl strašně předvídatelný, nudný a naivní. Naštěstí mu scóré vylepšili jeho kamarádi - Radar a Ben.
Tihle dva pro mě byli tím nejlepším z celé knihy. Radarova rodina, co byla posedlá sbíráním černých Santů a Benův pubertální humor mě prostě dostali.

,,Brácho, z úmrtí sběratele černých santů já si legraci nedělám."

Kniha je rozdělena do tří částí - provázky, tráva a plavidlo.
V první části šlo o to, jak se Margo mstí společně s Quentinem svému klukovi, který ji podvádí a dalším lidem, co nemá ráda.
Tahle část byla vážně suprová a přelouskala jsem ji během chvilky.
Druhá část byla ale opravdu extrémně nudná. Quentinovy pokusy o nalezení Margo byly zbytečně zdlouhavě a totálně nezajímavé.
Třetí část už utíkala opět rychleji a opravdu jsem se u ní dost nasmála.
Z konce jsem byla trochu zklamaná, ale tak aspoň nikdo neumřel, na což jsme u Greenových knih zvyklí. Teda vlastně jedna mrtvolka tam na začátku byla... :D

,, Budu kvůli tobě tlustá!",, A taky budeš mít beďary,"

Knížka byla vtipná a rozhodně originální, ale prostě jsem z ní byla zklamaná.
U druhé části jsem se musela dost nutit, abych knihu vůbec dočetla, takže proto dávám jen tři hvězdičky.

★★★☆☆

Jinak koukala jsem, že má vyjít o prázdninách film, tak jsem na něj teda zvědavá :-)

Zdroj fotek: We heart it


6 komentářů

  1. Mně tam něco chybělo. Aljaška nastavila až moc vysokou laťku pro mě. Nestrhlo mě to, jak jsem očekávala, ale je to fajn knížka. John je prostě John.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto souhlasím! Aljaška je od něj prostě nejlepší! :-)

      Vymazat
  2. Já jsem teda začala Papírová města číst jako Hvězdy nám nepřály nebo Hledání Aljašky, jelikož se ze všech stran na mě valily chvály na Johna Greena. Stále jim dávám šanci, ale vím, že začít číst knihy od Johna Greena byla osudová chyba. U těchto knih jsem se příšerně nudila, připadaly mi takové spíš filozofické a morbidní, skoro nic se tam nedělo. Prý smutná kniha "Hvězdy nám nepřály" mi ani tak smutná nepřipadala..já vím, je to hrozný, když někdo umře, ale v Greenově podání mi zůstaly obě oči suché a nijak mě to nemrzelo. Ne jak mé spolužačky, co při té knize spotřebovaly tunu kapesníků. John Green byl pro mě velkým zklamáním a lidé si jeho knihy kupují asi jen proto, že jsou trochu úchylné. Jinak bída. Ale pokud se vám ty knihy líbí, nikomu to neberu, ale za mě obrovské mínus. :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu, že jeho knihy nesednou každému :-)
      Já s filozofií a morbiditou nemám problémy, tak proto se mi možná jeho knihy většinou líbí.
      Nejsem ten typ holky, co brečí nad knihou Hvězdy nám nepřály jako tvoje spolužačky, to teda rozhodně ne :D
      Takhle knížka mě ale vážně dost zklamala :/

      Vymazat
  3. Mne sa kniha veľmi páčila. A hlavne druhá časť. Hlavne keď boli v tom aute. Tam už to bolo "drsné" ! :D
    Pekná recenzia!
    www.readingbookswithlove467.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta noc plná kanadských žertů a to auto bylo nejlepší!! :D
      Ben a jeho močovej měchýř mě zabíjeli :D
      Moc děkuju :-)

      Vymazat