ani bych se nedivila, kdybyste ve slovníku pod heslem „katastrofa”, nalezli mé jméno

Používá technologii služby Blogger.

Čtyřka - Divergentní povídky


Zdroj
Autorka: Veronica Roth
Originální název: Four: A Divergent Collection
Rok vydání: 2014
Nakladatelství: HarperCollins ( v Čr CooBoo)
Počet stran: 191
Mé hodnocení: ★★★☆☆

Anotace:
Dva roky předtím, než Beatrice Priorová podstoupila Obřad volby, to samé učinil i Tobias. Po svém překvapivém rozhodnutí se ocitá mezi Neohroženými – zde konečně může zapomenout na svého tyranského otce, přestat být tím ustrašeným klukem schovávajícím se v koutě a žít šťastný život, nebo si to alespoň myslí. Už jako Čtyřka přichází na to, že ani nová frakce není bez problémů – nejen že pro získání postavení jsou Neohrožení ochotni jít přes mrtvoly, ale zároveň skrývají tajemství, které by mohlo rozvrátit celý systém frakcí. O dva roky později Čtyřka cítí, že by měl něco udělat, ale stále netuší co. Teprve dívka, která jako první nováček skáče ze střechy do záchranné sítě, může vše změnit. S ní dokáže napravit celý svět. S ní by Čtyřka opět mohl být Tobiasem


Divergenci jsem původně začala psát z úhlu pohledu Tobiase Eatona, chlapce z Odevzdanosti s napjatým vzhledem k otci, který toužil uniknout ze stereotypu své frakce. Po třiceti stránkách jsem se ocitla v mrtvém bodě.

I přes to, že Tobias je velmi zajímavá postava, jsem ráda, že se Roth rozhodla udělat vypravěčku Divergence (a dalších dílů) z Tris.
Čtyřka je fajn, ale něco mi tam chybělo a plynulo to všechno možná až zbytečně moc rychle.
To by ale milovníci tenkých knih mohli pokládat za plus. Na druhou stranu autorku chápu. Počítala s tím, že čtenář bude již dopředu obeznámen s Trisiným příběhem, a tak mohla spousty nepodstatných detailů a zdlouhavé vysvětlovaní přeskočit.
Dopředu říkám, že tato kniha není nic pro ty, co nečetly předchozí díly, ve spoustě scénách byste se nemuseli orientovat.
Tak a teď k samotně postavě Tobiase.
Bylo velmi zajímavého vidět, jak se vypracoval z vystrašeného pohublého kluka až na sexy odvážného instruktora.
Moc se mi líbili scény s jeho otcem, a pak samotný výcvik, který ovšem neprobíhal tak, jak ho můžeme znát z vyprávění Tris.
Trochu mi vadilo ta jeho neustálá nerozhodnost a uzavřenost, ale to by se dalo celkem pochopit vzhledem k  jeho nepříliš šťastné minulosti.
A nehorázně moc jsem si oblíbila Erika. Je to sice hajzl, idiot, kretén, vrah,... ale bad boys jsou prostě TOP!!
Pokud jste četli předchozí díly, určitě si nenechte ujít ani tuhle knihu. Čekala jsem od ní sice trochu víc, ale to nic nemění na tom, že je moc fajn.

,, Člověk, kterej si tohle nechá vytetovat, by si to měl nechat pro sebe," řekne a úkosem se na mě podívá. ,, Nebo si někdo začne myslet, že je Divergentní.",,Divergentní?"
 - Deathless Ginger Wight 

6 komentářů

  1. S Erickem souhlasím, taky se mi líbí a je mi jedno, jak zle se chová. :D Celkově s tebou musím souhlasit, protože se na knihu dívám ze stejného pohledu... Čtyřka je fajn, ale Tris je v té roli lepší :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je super! Ve filmu ho ale mohl hrát hezčí herec :D

      Vymazat
  2. Pekný článok! Veľmi sa mi páči design blogu!:)

    OdpovědětVymazat
  3. Konečne recenzia na Štvorku! Teraz čítam experiment, ale myslela som, že Tobiasove rozprávanie po Trisinom nebude také dobré, ale teraz keď som si uvedomila, že tam bude aj Eric, určite si po experimente prečítam :)

    OdpovědětVymazat